Virksomhedsbeskrivelse af Nemlig.com | Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • Godkendt
  • 4
  • 1097
  • PDF

Virksomhedsbeskrivelse af Nemlig.com | Afsætning A

Besvarelse af en række spørgsmål om virksomheden Nemlig.com og virksomhedens interne forhold. Heriblandt inddrages der virksomhedens type, markedet som virksomheden befinder sig på, virksomhedskonceptet, målgruppen, marketingmix (4 p'er) og interessegruppe.

Studienets kommentar

Besvarelsen er sket ud fra nogle ukendte tekster om virksomheden.

Indhold

1. Hvilken type virksomhed er Nemlig.com?
2. Hvilket marked henvender Nemlig.com sig til?
3. Hvilket virksomhedskoncept vil du mene Nemlig.com bygger sin? markedsføring på?
4. Hvordan vil du beskrive Nemlig.coms målgruppe
5. Hvordan vil du beskrive Nemlig.coms marketingmix -dvs. de 4 P'er?
6. Hvad forstås ved virksomhedens interessegrupper?
7. Nævn de interessegrupper, der har indflydelse på Nemlig.com
8. Redegør for interessegruppernes bidrag til virksomheden og virksomhedens belønning til interessegrupperne.

Uddrag

1. Hvilken type virksomhed er Nemlig.com?
Nemlig.com er en handelsvirksomhed, fordi de indkøber vare som er færdigproduceret direkte fra en række produktionsvirksomhed og når de har købt de varer sælger de det så videre til forbrugerne. de sælger ikke deres varer videre til grossister men til forbrugerne derfor er nemlig.com en detailvirksomhed.

2. Hvilket marked henvender Nemlig.com sig til?
Nemlig.com hører til konsumer Market fordi det er de sælger direkte til den private forbruger og ikke f.eks. til andre virksomheden de kaldes B-2-B for de sælger videre til en anden forbruger. Når vi køber hos nemlig.com heder det B-2-C fordi de sælger direkte videre til hustanden... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsbeskrivelse af Nemlig.com | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.