Virksomhedsanalyse af Royal Unibrew i Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • Godkendt
  • 7
  • 1395
  • PDF

Virksomhedsanalyse af Royal Unibrew i Afsætning A

Her finder du en analyse af virksomheden Royal Unibrew. Besvarelsen tager udgangspunkt i en analyse af Royal Unibrews konkurrencemæssige position på det danske marked. Hernæst er der udarbejdet en analyse af distributionsmulighederne for Royal Unibrews Royal-serie på det danske marked. Virksomhedsanalysen sluttes af med en vurdering af hvordan Royal Unibrew kan anvende markedspenetrering, som en vækststrategi i forbindelse med lanceringen af deres flaskedesign til Royal-serien.

Spørgsmålene i denne opgave er primært besvaret gennem brugen af artiklen "Royal Unibrew æder sig ind på Carlsberg" af TV Øst.

Opgaven er skrevet i 2016.

Indhold

1. Analyse af Royal Unibrews konkurrencemæssige position på markedet.
2. Analyse af distributionsmulighederne for Royal Unibrews Royal-serie på det danske marked
3. Vurdering af hvordan Royal Unibrew kan arbejde med begrebet markedspenetrering for Royal-serien med det nye flaskedesign.

Uddrag

Opgave 1 - Analyser Royal Unibrews konkurrencemæssige position på det danske marked.

Den konkurrencemæssige position er den position, en virksomhed indtager, eller ønsker at indtage på markedet i forhold til konkurrenterne.
Jeg vil nu analysere Danmarks næststørste bryggerivirksomhed Royal Unibrews position.

Eftersom at en virksomhed sagtens kan være markedsleder på ét marked, men markedsfølger på et andet marked (og da Royal Unibrew ikke kun producerer øl, men også cider og læskedrikke) er det derfor meget vigtigt, at man er påpasselig med at placere virksomheder. Dog går jeg ud fra, at 'det danske marked' betyder det danske ølmarked.

Royal Unibrew er den næststørste leverandør af øl på det danske ølmarked, og har en markedsandel på 20%...... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse af Royal Unibrew i Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.