Virksomhedsanalyse af Intersport | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 8
  • 1807
  • PDF

Virksomhedsanalyse af Intersport | Afsætning A

Her finder du en virksomhedsanalyse af Intersport. Analysen tager udgangspunkt i virksomhedens omverdensforhold, hvor der ses nærmere på både den afhængige og uafhængige omverden. Dernæst er der udarbejdet en analyse af den konkurrencemæssige position, hvor der ses nærmere på Porters Five Forces, skydeskivemodellen og konkurrenceformer. Til vurderingen af virksomhedens fremtidige brug af strategier ses der nærmere på Ansoffs vækstmatrice.

Opgaven er skrevet i 2015.

Indhold

1. Analyse af omverdensforhold
2. Analyse af konkurrencemæssig position
3. Vurdering af brugen af fremtidig strategier

Uddrag

Omverdens forhold

Før jeg kan se på Intersports omverden og hvad der påvirker dem mest, vil jeg bruge omverdens modellen, som har til forhold at:
Hjælpe med at analysere de forskellige omverdens forhold, skal man gøre brug af omverdens modellen. Dvs. den uafhængige omverden, også kaldt fjenmiljø. Her forstås de overordnede faktorer, som kan være bestemmende for virksomhedens afsætning, her må virksomheden enten udnytte eller tilpasse sig. Virksomheden har her ikke særlig meget kontrol over den uafhængige omverden.

Der er også den afhængige omverden, også kaldt nærmiljø. Her forstås de aktører, som virksomheden har dagligkontakt med. Her har virksomheden en vis kontrol over den afhængige omverden.

Jeg vælger først at se på den afhængige omverden (nærmiljø), og derefter den uafhængige omverden(fjernmiljø), til sidst vil jeg komme med en konklusion på hvordan deres omverdens forhold er.

Afhængig omverden (nærmiljø):
Kunderne er meget vigtige for Intersport, da det er dem de gerne vil ramme ved at åbne flere fysiske butikker, i håb om at deres kunder så vil fravælge internetbutikkerne, når der kommer flere butikker tættere på kunderne.

Konkurrenterne for Intersport påvirker dem også, med deres åbning af flere butikker. Især en af deres største konkurrent Sportmaster. De lukker rigtig mange butikker, og jeg kan ud fra artiklerne læse, at direktøren for Sportmaster ikke syntes, at Intersport skal åbne flere butikker, da kunderne alligevel fravælger de fysiske butikker.... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse af Intersport | Afsætning A

[1]
Bedømmelser
  • 16-08-2016
    god opgave. god formidling.