Virksomhedsanalyse af FLEXA i Afsætning A

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 8
  • 2423
  • PDF

Virksomhedsanalyse af FLEXA i Afsætning A

Virksomhedsanalyse af virksomheden FLEXA, som indeholder en besvarelse disse spørgsmål:

Karakteriser kort FLEXAs valg af målgruppe
Analyser FLEXAs interne forhold
Vurder FLEXAs internationalisering
Diskuter FLEXAs international distribution

Opgaven er skrevet i 2016.

Lærers kommentar

• Spr. 3. Mange modeller anvendes. Husk argumentation for modelvalg.
• Spr. 3. Der mangler delkonklusion – men ellers fint med delkonklusioner i opgaven omend den i spr. 4 er noget kort.
• Generelt anvendes der mange modeller. Overvej om du ved at anvende færre modeller kan få de sidste detaljer med.
Slut af med deres kernekompetencer i værdikæden

Uddrag

Indledning
Denne opgave omhandler FLEXA A/S, som blev rekonstrueret i 2010. I dag er virksomheden beskæftiget i 25 lande med 375 medarbejder. FLEXA er i dag en virksomhed med et full-room koncept, som består af et produktsortiment af tre hovedgrupper. Deres produkter er baseret på at udvikle og stimulere barnets naturlige nysgerrighed og kreativitet.

Karakteriser kort FLEXAs valg af målgruppe For at kunne karakterisere FLEXAs valg af målgruppe, har jeg valgt at inddrage VALS-­‐modellen, for holde FLEXAs egen beskrivelse op imod en international livsstilsanalyse. Der er taget udgangspunkt i at målgruppen er rettet mod det internationale marked. FLEXAs målgruppe er den moderne mor, på en alder mellem 25 til 45 år, som svarer til 5-­‐10% af befolkningen. Hertil har virksomheden opstillet en persona som hedder Emma, til at belyse deres målgruppe. Emma er i slutningen af 30'erne, som har to børn i alderen tre til seks år. De bor i en europæisk storby med mere end 100.000 indbyggere. Emma er interesseret i indretning og at produkterne skal matche. Derudover mener hun at kvalitet og design er pengene værd, hvor hun er meget brandorienteret og går i specialbutikker med et bredt brandsortiment. Hun går også op i ny teknologi, nye produkter samt trends og hun mener at det er vigtigt med en sund livsstil. Når hun skal læse om forældrerollen, indretning og sammenligne priser benytter hun sig af nettet, hvor hun her også er aktiv på de sociale medier. Til sidst så er hun også nysgerrig, søger sikkerhed og brugervenlige produkter, hvor eftersalgsservice er en vigtigt ting for hende... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse af FLEXA i Afsætning A

[2]
Bedømmelser
  • 04-01-2017
    God opgave hvis man mangler inspiration
  • 01-05-2017
    Givet af HHX-elev på 3. år
    No way den fik 10. Undskyld, men den er virkelig ringe. Eksempelvis er der blevet analyseret eksterne forhold, i spørgsmålet der beder om en analyse af de interne forhold.