Virksomhedsanalyse af Endomondo | Afsætning A

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 6
  • 2695
  • PDF

Virksomhedsanalyse af Endomondo | Afsætning A

Her finder du en analyse af virksomheden Endomondo. Besvarelsen er inddelt i fire forskellige områder og starter ud med en virksomhedskarakteristik samt en redegørelse for Endomondos målgruppe. Hernæst er der udarbejdet en analyse virksomhedens makroforhold samt en analyse af virksomhedens opnåede vækst indtil nu. Besvarelsen sluttes af med en vurdering af Endomondos marketingmix samt muligheder for fortsat vækst.

Opgaven er skrevet i 2016.

Lærers kommentar

Rigtig god, dog kunne opgaven struktureres bedre samt mere teori omkring diskussionen. Derudover var det godt med de små delkonklusioner der er i opgaven.

Elevens kommentar

Jeg ville måske ændre lidt i strukturen samt sørge for mere teori til at underbygge diskussionen.

Indhold

1. Karakteristik af virksomheden samt redegørelse af målgruppe
2. Analyse af virksomhedens makroforhold
3. Analyse af virksomhedens opnåede vækst
4. Virksomhedens marketingmix samt muligheder for fortsat vækst

Uddrag

1. Karakteristik af virksomheden samt redegørelse af målgruppe

Endomondo er en servicevirksomhed, der har udviklet denne app, Endomondo. Endomondo er udviklet her i Danmark af de tre grundlæggere; Mette Lykke, Jakob Jønck og Christian Birk. De tre grundlæggere har alle en fortid i konsulentfirmaet McKinsey & Co. Virksomheden holder til på Christianshavn og har i dag 23 ansatte. Medarbejderne her, vælger selv deres form for løn, for de kan enten vælge at få lønnen udbetalt eller de kan vælge at få ejerskab i firmaet og derved vælge ejerandele i stedet for løn. De ansatte har alle det til fælles at de dyrker sport og derfor brænder for produktet. Virksomhedens vision er at få flere mennesker til at være aktive.

De tre grundlæggere ville producere et produkt, som kunne samle teknologi, fleksibilitet og fællesskab. Produktet hedder Endomondo, som oversat til dansk betyder en verden af endorfiner. Virksomheden blev etableret i 2007 og var på markedet med deres produkt i 2008. Ideen bag app´en er at gøre motion sjovt og få mere motivation til at bevæge sig. Derfor er app´en også beregnet til de sportsgrene, hvor man bevæger sig, såsom fodbold, løb og cykling.

Virksomhedens omsætning er meget begrænset i og med app´en er gratis at downloade og at virksomheden satser på at få mange brugere først og så derefter at kapitalisere. Derfor er det også en stor udfordring for Endomondo at komme til at tjene penge. Endomondo havde i regnskabsåret 13/14 for første gang et overskud på 1,4 mio. Kr., efter der har været underskud årerne før. Endomondo blev sidste år, 2015, solgt til det amerikanske firma; Under Amour, som sælger udstyr til sportsfolk, dette gør også sig gældende for Nike og Addidas..... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse af Endomondo | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.