Virksomhedsanalyse: BoConcept

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 6
  • 2404
  • PDF

Virksomhedsanalyse: BoConcept

Her finder du en opgave, som indeholder en analyse af den danske møbelvirksomhed BoConcept A/S. Der indgår en SWOT-analyse og en vurdering af vækststrategier.

Opgaven er skrevet i 2014.

Studienets kommentar

Omfattende opgave med fint kildearbejde. Sproget kunne dog være bedre - tænk over hvordan du argumenterer.

Indhold

S.W.O.T analyse (inkluder regnskab i forhold til svage og stærke sider)
Vækststrategier

Uddrag

Virksomheden begyndte i 1952, da to danske møbelsnedkere Jens Ærthøj Jensen og Tage Mølholm besluttede sig for at åbne en møbelfabrik i Herning. De havde en vision om at producere møbler som skulle være både i høj kvalitet i forhold til designet med også i forhold til det funktionelle – og alle pengene værd.
Deres vision førte succes med sig, de gik fra at være en lille møbelfabrik til at blive Danmarks mest globale møbelkæde med mere end 230 succesrige franchisebutikker i over 50 lande. Jeg vil derfor, som det første ved hjælp af en S.W.O.T-analyse, fastlægge hvor virksomheden befinder sig nu, om deres status som succesvirksomhed stadig er relevant og eksisterende.

S.W.O.T analyse (inkluder regnskab i forhold til svage og stærke sider)

Jeg vil gennem denne analyseproces, med formål finde virksomhedens stærke og svage sider, dermed deres udvikling gennem de seneste år. Jeg vil også komme ind på hvilke trusler og muligheder BoConcept står overfor, og dertil konkludere på hvordan det kan udvikle dem mere eller komme dem til gavn, og sætte i forhold til hvilke vækststrategier de har anvendt, og hvad jeg mener ud fra min S.W.O.T-analyse har været stratetisk klogt og mindre klogt... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse: BoConcept

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.