Virksomhedsanalyse af Montana møbler

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 4
  • 1029
  • PDF

Virksomhedsanalyse af Montana møbler

Her finder du en analyse af virksomheden Montana Møbler i faget Afsætning A. Besvarelsen tager udgangspunkt i en karakteristik af virksomheden med fokus på dens historie og omfang. Dernæst er der udarbejdet en købsadfærdsanalyse i den danske møbelbranche mellem B2C og B2B markeder. Slutteligt bliver det diskuteret hvilken betydning den stigende e-handel har for købsadfærden i branchen.

Opgaven er skrevet i 2016.

Indhold

1. Virksomhedskarakteristik af Montana
2. Analyser forskellen i købsadfærden i den danske møbelbranche mellem B2C og B2B markederne
3. Diskuter hvilken betydning den stigende e-handel har for købsadfærden i møbelbranchen

Uddrag

Forskellen på købsadfærden i den danske møbelbranche mellem B2C og B2B markedet er relativ stor. For det første er der en del flere faktorer, som har indflydelse på virksomhedens køb inden for møbelbranchen. Der skal b.la. tages hensyn til; omverdens, organisatoriske, gruppe og individuelle faktorer, hvilket er alfaomega for virksomhedens købsadfærd i møbelbranchen, og derfor er der også en del flere beslutningstagere i forhold til B2C markedet indenfor møbelbranchen. Dog skal det nævnes at det kommer an på hvilken slags køb virksomheden foretager sig, hvis det enten er et ny køb eller modificeret køb, er der tale om flere beslutningstagere end hvis det er et rutine køb for virksomheden. På B2C markedet er der ofte 1-2 beslutningstagere, når der skal købes et nyt møbel til enten huset eller lejligheden, eftersom man enten rådfører sig med sin kæreste/ægtefælle, når der skal købes et møbel, og hvis man er alene boende, er det ofte en ven/veninde man rådfører sig ved. Ydermere er købebeslutningsprocessen mere kompliceret ... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse af Montana møbler

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til Virksomhedsanalyse af Montana møbler.