Værdikæde af Jyllands-Posten | Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 12
  • 3121
  • PDF

Værdikæde af Jyllands-Posten | Afsætning A

Værdikædeanalyse af Jyllands-Posten. Der er i analysen anvendt den udvidede værdikæde, så der medtages både virksomhedens primære aktiviteter og støtteaktiviteterne.

Lærers kommentar

En ganske flot opgave. Specielt i starten omkring infrastruktur og menneskelige ressourcer har du gode ting med. Desværre glemmer du lidt selve journalistikken i produktion og indg. logistik.... osse fordi det nok er der deres vigtigste kernekompetence ligger.. De andre punkter er bestemt ok men nogle af dem lidt tynde og måske derfor er din vurdering af kernekompetencen også en smule tynd. Men en ret god opgave her på 1. år og god layout og struktur. Ligger nok lidt mellem 10 og 12

Indhold

Indledning 2
Problemformulering 2
Støtteaktiviteter 3
Virksomhedens infrastruktur 3
Menneskelige ressourcer 3
Teknologi 4
Indkøb 5
Primæraktiviteter 6
Indgående logistik 6
Produktionen 6
Udgående logistik 6
Markedsføring og salg 7
Service efter salg 7
Supply chain management 9
Konklusion 10
Kildeliste 11

Uddrag

Indledning:
I denne værdikæde vil jeg gerne fortælle lidt om Jyllands-Posten. Jyllands-Posten er en rigtig spændende avis at skrive om fordi, den er meget stor i Danmark og har rigtig mange læsere. Jeg har tænkt mig at undersøge hver enkelt lille detalje, med forskellige kilder så jeg kommer frem til det mest korrekte svar. Dog hvis jeg ikke finder noget information vil jeg skrive at jeg formoder, og undersøge med andre virksomheder som minder lidt om Jyllands-Posten.

Problemformulering:
Jeg vil finde lave en grundig informationsindsamling, vedrørende Jyllands-Posten. Jeg vil starte med at analysere værdikæden, og derefter sætte Jyllands-Posten ind punkt efter punkt. Jeg vil sammenligne forskellige kilder, og dermed få den mest korrekte information omkring JyllandsPosten.

Jeg vil gerne finde ud af hvor virksomheden skaber den største værdi, og hvor meget servicevirksomheden enlig uddeler til deres kunder. Jeg vil undersøge om Jyllands-Posten er selvstændige eller om de sammenarbejder med nogle, eller måske har nogle som ejer dem. Efter alt det vil jeg lave en Supply Chain Management ud fra min opgave.

Støtteaktiviteter
Virksomhedens infrastruktur
Jyllands-­‐Posten blev i årsskiftet 2002 til 2003 en fusion mellem Politikens Hus og Jyllands-­‐Posten. Det vil sige at de gik sammen, og i dag er det Politikens Hus som udgiver Jyllands-­‐Posten. Ud over Jyllands-­‐Posten udgiver Politikens Hus også Politikken og Ekstrabladet. Derfor er de tre aviser en stor fusion, og den afgørende forudsætning for fusionen i 2002-­‐2003 var at de ville fastholde deres ubetingede redaktionelle særpræg på aviserne. 1 At Jyllandsposten er en fusion mellem de 3 aviser og Politikens Hus skaber værdi for produktet fordi der vil være et samarbejde, og de vil kunne hente hjælp fra hinanden hvis der skulle komme problemer. At de er 3 aviser og en udgiver, giver også en mindre chance for at gå konkurs, da de igen kan støtte op omkring hinanden.
Hvis man dog udelukkende kigger på Jyllands-­‐Posten så har de en relativ hierarkisk struktur, da de har chefer under direktøren. Direktøren er Claus Hovge Andersen, under ham sidder der chefredaktionen Pierre Collignon, Steen Rosenbak og den ansvarshavende chefredaktør Jørn ... Køb adgang for at læse mere

Værdikæde af Jyllands-Posten | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.