Tweens købsadfærd | Kap 6 konsumentmarkedet

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 4
  • 931
  • PDF

Tweens købsadfærd | Kap 6 konsumentmarkedet

Se en bevarelse til kapitel 6 om konsumentmarkedet om tweens og købsadfærd.

I opgaven besvares følgende punkter:

1. Redegør kort for hvilke udfordringer virksomheder står overfor i forhold til målgruppen ”Tweens” og deres købsadfærd.
2. Analysér tweens købsadfærd.
3. Vurder og diskuter hvorvidt tweens købsadfærd har indflydelse på virksomhedens Kabookis målgrupper.

Studienets kommentar

Fint med fokus på både tweens og forældre igennem hele opgaven.
Der mangler dog uddybelse i flere af opgaverne.

Uddrag

En af de udfordringer en virksomhed, med Tweens som målgruppe har, er at finde ud af hvad deres målgruppe køber og dernæst finde ud af hvor de køber produkterne henne. Køber denne målgruppe altså prestigevarer eller blot et billigt alternativ? Handler målgruppen i en fysisk butik eller handler målgruppen over nettet? Udover dette er det også vigtigt for virksomheden at finde ud af hvornår forbrugeren køber dens produkter og i hvor store mængder. Handler man f.eks. med bukser, køber Tweens så lange bukser om sommeren for at sparre penge på potentielle tilbud, eller køber de kun korte bukser om sommeren, grundet varmen? Dog er de 2 vigtigste udfordringer om forbrugeren kommer igen og hvem der påvirker forbrugeren. Hvilke former for produkter vælger Tweens altså konstant at købe og hvilke produkter uddør? Når man snakker om Tweens kan andre forbrugere have en ekstrem indflydelse på deres valg af produkter. Dette vælger jeg dog først at gå i dybden med i næste del af opgaven... Køb adgang for at læse mere

Tweens købsadfærd | Kap 6 konsumentmarkedet

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.