Tværgående Opgave om Cocio i Afsætning A - 17.16
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 9
- 4006
Tværgående Opgave om Cocio i Afsætning A - 17.16
Dette er en tværgående opgave om Cocio.
Segmenteringskriterier, målgruppe, positionering, vurdering, kommunikationsprocessen, medier, promotionsformer, fordele og ulemper der kan opstå ved at indgå samarbejde med Starbucks, planlægningsniveau, vertikal opinionsleder
Trojka bogen bind 2. opgavebog opg. 17.16 om Cocio
Elevens kommentar
Evt. tilføj en beskrivelse med SMUK modellen
Indhold
1. Diskuter hvilke segmenteringskriterier der vil være relevante at anvende ved segmenteringen af det potentielle konsumentmarked for Cocio.
2. Foretag en segmentering efter de foreslåede kriterier og fremsæt et forslag til, hvem der kan være Cocios målgruppe
3. Vurder hvordan Cocio bør positionere sig
4. Vurder ud fra www.cocio.dk, hvilken målgruppe og positionering Cocio anvender
5. Med udgangspunkt i kommunikationsprocessen fig.17.3 side 510 i lærebogen skal du udarbejde en annonce for et af Cocios produkter.
6. Diskuter i hvilke medier du vil anbefale Cocio at indrykke din annonce
7. Vurder hvilke andre promotionsformer Cocio bør anvendes i sin markedsføring
8. Diskuter hvilke fordele og ulemper der kan opstå ved at indgå samarbejde med Starbucks
9. Beskriv det planlægningsniveau hvor der træffes beslutning om at igangsætte samarbejdet med Starbucks
10. Diskuter hvilke overvejelser Cocio bør foretage sig, inden de vælger Eva Mendes som vertikal opinionsleder
Uddrag
1. Diskuter hvilke segmenteringskriterier der vil være relevante at anvende ved segmenteringen af det potentielle konsumentmarked for Cocio.
"Når vi snakker segmenteringskriterier på konsument markedet, så har vi 4 hovedkriterium vi kigger på. Tager vi først udgangspunkt i den geografiske, så er det ikke helt lige meget.
Cocio ønsker blandt andet at opnå stor vækst i Norge og Sverige, hvor salget er begrænset. Udover dette, vil jeg mene, at man også burde overveje, hvilke byer, du vil vælge at satse på. Cocio har en plan om, at samarbejde med Starbucks, som jo er verdens største kæde af kaffebare.
Før i tiden var Cocio forbundet med pølsevogne, som man oftest finder i hver en by. Jeg vil mene, at Cocio skal satse på de lidt større byer, da det er her livstilen er til det, hvilket jeg kommer nærmere ind på."... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind