Toms Gruppen | Virksomhedsanalyse

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 4
  • 1189
  • PDF

Toms Gruppen | Virksomhedsanalyse

Virksomhedsanalyse i Afsætning A af virksomheden Toms Gruppen, som har eksisteret siden 1924.

Opgaven indeholder en SW analyse af Toms, SW-analyse og værdikædeanalyse vurdering af Toms' fremtidige situation.

Opgaven er skrevet i 2016.

Studienets kommentar

Der findes ikke kildehenvisninger i opgaven og litteraturlisten er ikke lavet korrekt.

Indhold

1. Udarbejd en virksomhedskarakteristik af Toms.
SW analyse af Toms:
2. Udarbejd en værdikædeanalyse for TOMS
3. Vurder Toms' fremtidige situation (Strategi), med udgangspunkt i værdikæden.

Uddrag

1. Udarbejd en virksomhedskarakteristik af Toms.
Virksomheden er grundlagt i 1924 af Trojel og Meyer (ToMs)
Produktionen af egne varer starter i 1925 på Amager og senere i 1932 bliver den første verdenskendte nøddeguldbar skabt.
Toms har siden da opkøbt mange andre kendte virksomheder, såsom Anthon Berg, Ga-Jol, Spunk og Bogø Chokolade.
De bruger palisadestrategien - en strategi hvor de dækker hele markedet med deres brede sortiment.
– Kendetegnet for virksomhedernes produkter er kvalitet og smagfulde oplevelser, til fordel for at ...

---

2. Udarbejd en værdikædeanalyse for TOMS
Primære aktiviteter:
Indgående logistik:
En stor handel af kakao foregår i Afrikas lande, hvor Ghana er hovedleverandør
Samtidig henter Toms størstedelen af sukker fra lande i EU.
Produktion:
Her er størstedelen af værditilførslen for kunden. Produktionen her, er udgangspunkt for ...

---

2. Udarbejd en værdikædeanalyse for TOMS
Primære aktiviteter:
Indgående logistik:
En stor handel af kakao foregår i Afrikas lande, hvor Ghana er hovedleverandør
Samtidig henter Toms størstedelen af sukker fra lande i EU.
Produktion:
Her er størstedelen af værditilførslen for kunden. Produktionen her, er udgangspunkt for... Køb adgang for at læse mere

Toms Gruppen | Virksomhedsanalyse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.