SWOT-analyse og omverdensanalyse af Baresso | Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 5
  • 1163
  • PDF

SWOT-analyse og omverdensanalyse af Baresso | Afsætning A

Denne opgave i Afsætning A handler om Baresso Coffee A/S og indeholder en karakteristik af Baresso samt en SWOT-analyse og en omverdensanalyse af Baresso.

Indhold

Karakteristik af virksomheden Baresso Coffee A/S 2
SWOT-analyse for virksomheden Baresso Coffee A/S 2
Omverdensanalyse i relation til virksomheden 3
Kilder 4

Uddrag

Omverdensanalyse i relation til virksomheden
Afhængig omverden – Nærmiljø
Kunder
Baressos målgruppe er primært kaffekendere med kræsne ganer, der ser glæden ved en god kop kaffe.
Konkurrenter
Baressos konkurrenter er blevet forøget meget siden virksomhedens opstart i 1999. Tilgængeligheden af en kop kaffe har aldrig været større. Konkurrenten er primært Starbucks, som er en tilsvarende kaffekæde fra USA med butikker i 64 lande, der gør deres brand verdenskendt. Men der er også supermarkeder, tankstationer mm. Som konkurrenter. Baresso har derfor valgt at skille sig ud blandt deres konkurrenter ved at sælge kvalitet kaffe med en lang række CSR bag. På denne måde har Baresso mulighed for at konkurrere med sine konkurrenter.
Mellemhandlere
Baresso har ingen mellemhandler da de opererer direkte med konsumenten (B2C-markedet).
Leverandører
Baresso har selv kontakt med kaffeplantagerne flere steder... Køb adgang for at læse mere

SWOT-analyse og omverdensanalyse af Baresso | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.