SWOT-analyse af JBS | Samarbejdet med Cristiano Ronaldo (CR7) | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 7
  • 2113
  • PDF

SWOT-analyse af JBS | Samarbejdet med Cristiano Ronaldo (CR7) | Afsætning A

Her finder du en opgave om JBS med fokus på deres samarbejde med Cristiano Ronaldo (CR7) vedrørende produktserien CR7. I opgaven er der udarbejdet en SWOT-analyse af JBS samt en redegørelse af hvilke vækststrategier virksomheden benytter. Dernæst diskuteres virksomhedens positionering på markedet og slutteligt analyseres og vurderes JBS' marketingmix.

Opgaven er udformet af min lærer og lyder således:
Med udgangspunkt i vedlagte artikler (Der linkes til dem i dokumentet) bedes du løse følgende opgaver:
1. Redegør for de væsentligste punkter i en SWOT analyse af JBS
2. Redegør for hvilke(n) vækststrategi(er) JBS anvender
3. Diskuter JBS' positionering, herunder deres brug af Ronaldo som frontfigur.
4. Analyser og vurder JBS' marketingmix

Opgaven er skrevet i 2016.

Lærers kommentar

Lærerens kommentar til hvert enkelt opgave står i dokumentet

Afsluttende kommentar:
Brug af teori og begreber: Over middel
Inddragelse af informationer fra opgaven, artikler mv.: Over middel
Samlet vurdering: 12

Uddrag

JBS TEXTILE GROUP A/S

JBS Textile Group A/S er en familiedrevent aktieselskabs virksomhed med egen producent i Litauen. JBS blev grundlagt i 1939 af Jens Bjerg Sørensen, hvor af hans initialer er blevet an-vendt til navnet på virksomheden. I dag er JBS eget af Jens Bjerg Sørensens ældste søn Claus Bjerg Sørensen som eneejer med 73 ansatte. Virksomheden beskæftiger sig primært med salg af herreundertøj, og Danmarks førende procent indenfor området. Dette kan også ses ved, at koncernen besidder flere undertøjs mærker bl.a. Olympia/Maraton, Dovre i Norge, ProActive, Egtvedstrømper og den svenske virksomhed Resteröds, som er blevet opkøbt el-ler investeret i igennem årene.

Dog var det ved hjælp af en markedsføringsstrategi, hvor virksomheden anvendte den dan-ske tennis stjerne Caroline Wozniacki, hvilket bragte dem ind på undertøjs markedet for kvinder. Året efter kunne JBS offentliggøre, at de havde lavet en kontrakt med en af verdens bedste fodboldspillere samt mediestjerne Cristiano Ronaldo om undertøjs og strømpekollek-tion ved navn CR7. Samarbejdsaftalen med Ronaldo, har været med til at få den familie dre-vene virksomhed ud på det internationale marked og udvide deres målgruppe.

Komfort, kvalitet, innovation og individualitet. Disse er de fire kernekompetencer, som JBS Textile Group A/S fokuserer på. Derudover har virksomheden pæne nøgletal, hvilket kan ses i form af, at deres likviditet- og soliditetsgrad ligger over det gennemsnitlige niveau... Køb adgang for at læse mere

SWOT-analyse af JBS | Samarbejdet med Cristiano Ronaldo (CR7) | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til SWOT-analyse af JBS | Samarbejdet med Cristiano Ronaldo (CR7) | Afsætning A.