SOP om omnichannel Marketing

  • HHX 3. år
  • SRP (Engelsk A, Afsætning A, SOP)
  • Ingen givet
  • 35
  • 7687
  • PDF

SOP om omnichannel Marketing

Her er et SOP i Engelsk A og Afsætning A om den nye markedsføringsstrategi, omnichannel marketing. Derudover analyseres en virksomheds (Macy's) brug af omnichannel marketing

Opgaveformulering

Giv en kort beskrivelse af det amerikanske stormagasin Macy’s og redegør dernæst for begrebet omnichannel marketing.

Med udgangspunkt i Macy´s målgruppe på det amerikanske marked bedes du udarbejde en analyse af købsadfærden for et selvvalgt produkt fra Macy´s.

Undersøg dernæst Macy’s brug af omnichannel marketing.

Diskuter om brugen af omnichannel marketing kan opfattes som en gråzone og vurdér i hvilket omfang Macy’s bør anvende omnichannel marketing i fremtiden.

Studienets kommentar

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

Abstract
Indledning 1
Macy's 1
Historie 1
Holdninger og standpunkter 2
Omnichannel Marketing 3
En manglende definition 3
En ny type af forbrugere 3
Forbrugeren i centrum 4
En kundes synsvinkel 5
Begrebet 5
Macy's målgruppe 6
Købsadfærdsanalyse 6
Forhold som påvirker købsadfærden 7
Købsadfræd 9
Omnichannels indflydelse 12
Omnichannel i praksis 13
Forbrugeren og dennes data 13
Kundegenkendelse og permissions 14
Dataopsamling 15
Dataanalyse 16
Kommunikation og service 17
Effektmåling 18
Organisering 18
Macy's kundemålskive 19
Omnichannel og overvågning – en gråzone? 20
Macy's fremtidige brug af omnichannel marketing 22
Konklusion 23
LItteraturliste
Bilag

Uddrag

Indledning
Jeg har valgt at skrive om Omnichannel Marketing, fordi jeg, da jeg første gang stiftede bekendtskab med begrebet undrede mig over, hvorfor netop denne marketingsstrategi ikke er blevet præsenteret for mig i afsætningsfaget. Senere har jeg så opdaget, at dette primært skyldes, at begrebet er relativt nyt, og en endelig definition for begrebet endnu ikke er fastlagt. Ved brug af Rasmus Houlinds bog om emnet samt analyse af virksomheden Macy's, vil jeg undersøge Omnichannel Marketing i praksis såvel som i teorien. Opgaven er en projektopgave, hvilket betyder at emnet på forhånd er afgrænset, samt at der arbejdes med en problemformulering, som opgaven besvarer. En af de metoder, som jeg blandt andet vil benytte i opgaven er købsadfærdsanalyse. Herudover vil jeg benytte kundemålskiven, som er udviklet af Rasmus Houlind til at vurdere i hvor høj grad Macy's benytter sig af Omnichannel. Jeg har desuden valgt udelukkende at benytte mig af kvalitative datakilder, da jeg har vurderet at kvantitative datakilder i dette tilfælde ikke ville kunne tilføje synderligt til opgavens empiri grundet at begrebet er så nyt, og kvantitative data på området derfor risikerer at være upræcise.

Macy's
Det amerikanske stormagasin Macy's har i skrivende stund 885 fysiske butikker fordelt på 45 amerikanske stater, District of Columbia, Guam og Puerto Rico under navnene Macy's, Bloomingdales, Bloomingdales Outlet og Bluemercury. Herudover har de en webshop, som leverer varer til over 100 lande på verdensplan.
Macy's er Amerikas førerende omnichannel virksomhed, som i 2014 solgte for 28,1 tusinde millioner USD.

Historie
Den første Macy's åbnede i 1858 på hjørnet af 14th Street og 6th Avenue i New York City. Butikken åbnede under navnet R. H. Macy & Co. Virksomheden blev grundlagt af Rowland Hussey Macy og allerede da han åbnede butikken i 1858 valgte han den ikoniske røde stjerne som forretningens logo. Stjernen kan spores tilbage til hans tid som sømand.
Siden da har Macy's vist sig at være både innovative og visionære inden for detailbranchen. Dette har de vist ved gang på gang at have set den næste store tendens i opløbet og tilpasset sig denne på forhånd, som eksempler herpå kan det nævnes at Macy's var blandt pionerende når det kom til at sætte en fast pris på sine varer, dvs. at alle varer nu blev solgt til samme pris til alle kunder. Dette gav dem mulighed for at kunne føre en anden revolutionær ting ud i livet, nemlig at reklamere for sine varer i form af avisreklamer. Herudover var Macy's blandt de første forhandlere af fx teposer... Køb adgang for at læse mere

SOP om omnichannel Marketing

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.