SRO om Pall Mall | Engelsk og Afsætning

  • HHX 2. år
  • SRO (Engelsk A, Afsætning A)
  • 4
  • 16
  • 3523
  • PDF

SRO om Pall Mall | Engelsk og Afsætning

SRO om cigaretmærket Pall Mall. Opgaven indeholder bl.a. en SWOT analyse og kigger nærmere på to af mærkets TV-reklamer ved hjælp af AIDA-modellen.

Opgaveformulering:
Redegør for en selvvalgt branche i et selvvalgt engelsktalende Land.
Analyser elementer fra en selvvalgt reklamekampagne.
Vurder reklamekampagnen i forhold til den kultur den er placeret i.

Lærers kommentar

For lang redegørelse, men ellers en god rød tråd igennem opgaven.

Indhold

Abstract 4
Indledning 5
Målsætning og metode 5
Redegørelse 6
Analyse 7
AIDA modellen 7
Kommunikationsanalyse 1 9
Afsender 9
Modtager 9
Genre 9
Karakteristik af teksten 9
Formål 9
Kommunikationsanalyse 2 10
Afsender 10
Modtager 10
Genre 10
Karakteristik af teksten 10
Formål 11
Perspektivering til reklamen fra 1954 11
Vurdering af tobaksevolutionen 12
Diskussion 13
Konklusion 13
Litteraturliste 14
Bilag 15
AIDA Modellen 15
SWOT Analyse 15
Stærke sider 16
Svage sider 16
Muligheder 16
Trusler 16

Uddrag

Indledning
Jeg har valgt at skrive min opgave om Pall Mall. Jeg har valgt at skrive om Pall Mall fordi jeg har interesse om forskellige cigaretmærker, og jeg ville dermed gerne vide mere om mærkets baggrund samt hvordan markedet er i USA inde for tobaksbranchen. I min opgave vil jeg til at starte med redegøre for historien bag Pall Mall, og det vil jeg gøre ved at undersøge diverse kilder, heriblandt producentens hjemmeside og tømme den for mest mulig information. Jeg vil bagefter udarbejde en reklameanalyse af en reklame fra 1954 samt undersøge hvordan tobaksmarkedet så ud dengang, og derefter analysere endnu en reklame, dog fra nyere tid og finde ud af forskellene ved reklamerne. Dette gør jeg for at se hvordan de har udviklet sine promotionsformer, og hvordan de når ud til deres målgruppe.

Min problemstilling er opstillet efter de tre taksonomiske niveauer, og fremstår således:

1. Redegør for Pall Malls historie
2. Analyser en reklame for Pall Mall fra 1954
3. Analyser yderligere endnu en reklame, og perspektivere den til reklamen fra ældre tid
4. Vudere evolutionen af tobaksindustrien
____________

Redegørelse

Grundlæggelsen af Pall Mall startede i 1899 af Butler & Butler Company, hvor det allerede efter kort tid blev et af de førende mærker inde for cigaretbranchen. Pall Mall var dengang et ud af fem brands som lå førende inde for hele cigaretmarkedet i USA. Da Pall Mall udkom var deres intention at lave en cigaret som skulle appelere til overklassen, nemlig en ”Premium Cigarette”.
I 1907 blev Pall Mall opkøbt af American Tobbaco Group. Dette gjorde det blandt andet med formålet om at innovere videre på deres ”Premium Cigarette” med et nyt cigaret-design. Det resulterede i at de lave en cigaret med længden på 85mm hvilket nu er den normale længde på en cigaret. Efterfølgene fandt de frem til en ny måde at fylde tobak i cigaretfilteret som skulle gøre det nemmere at inhalere uden at cigaretten ville folde sig sammen og risikere at knække midtvejs .
I 1960 topper Pall Mall med deres cigaretmærke. De lagde sig i spidsen som nummer et i hele ...... Køb adgang for at læse mere

SRO om Pall Mall | Engelsk og Afsætning

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.