SRO om 7-Eleven og Generation Z og promotion

  • HHX 2. år
  • SRO (Afsætning A, Dansk A)
  • 7
  • 13
  • 2989
  • PDF

SRO om 7-Eleven og Generation Z og promotion

Studieretningsopgave (SRO) i Afsætning A og Dansk A om Generation Z og promotion og har fokus på 7-Eleven. I den forbindelse analyseres 7-Elevens reklamefilm "Offline Dating" fra 2016.

Problemformulering
Jeg vil gerne kort beskrive generation Z er som målgruppe og 7-elevens promotionmix. Herefter skal jeg analysere en af reklamerne fra 7-elevens kampagne. Så vil jeg diskutere og vurdere de udfordringer og muligheder, som danske virksomheder står overfor i relation til promotion overfor generation z.

Indhold

1. Indledning 2
1.1 Problemformulering 2
2. Redegørelse 2
3. Analyse 2
4. Diskussion 2
5. Konklusion 2
6 Litteraturliste 2
7. Bilag 2

Uddrag

2. REDEGØRELSE
Generation Z er kendt som generation født i årstallene omkring midt 90'erne og starten af 2000. Denne generation er kendt for at begynde og have lært at bruge elektroniske platforme og internettet i en ung alder. De ser derfor verden anderledes en de tidligere generationer, da internettet nærmest føles som en del af dem, en slags ekstra kropsdel. Generation Z skelner derfor ikke mellem det digitale og analoge, og grænserne er fuldstændig ophævede og derfor betragter de unge dem som lige konventionelle midler. Generation Z er vant til at smartphonen er en uundværlig platform for interaktion og aktivitet. Derfor kan det kaldes et ”second screen” fænomen. Dette vil sige at uanset hvor og hvad de laver, er smartphonen med dem, og fungere som en del af deres person. Generation Z baserer i høj grad deres købsbeslutninger på anbefalinger fra andre. De tilpasser sig også hurtigt til den nye teknologi, så de altid er med. Dog er de desværre at ramme på deres hjemmebane, da de .....
__________

2.1 7-ELEVENS PROMOTIONSMIX
For at beskrive 7-elevens promotionmix har jeg valgt at bruge de 4 p'er. De 4 p'er er det klassiske marketingmix (parametermix), som består af fire områder virksomheden kan justere sig efter. Disse områder er kalder produkt, price, place og promotion. 7-eleven skal sørge for disse 4 parametre klinger godt sammen, på denne måde opnår de højst mulig værdiskabelse.
Produkt
7-eleven er grundlagt efter ” convenience-konceptet”. Dette er på dansk også kaldet en “nær-butik”. Dette vil sige at 7-eleven sælger stort set det same som en dagligvare butik dog i en mindre .....
__________

3. ANALYSE
Afsenderen af reklame filmen er 7-eleven. Reklamefilmen er offentliggjort på Youtube d. 22 marts 2016, og den har her på Youtube efterfølgende fået 238 afspilninger. Det er Citrusmedia ApS som har lavet og offentliggjort reklamen. Citrusmedia ApS er en virksomhed som specielt målretter reklamer mod unge (Generation Z), de har igennem 14 år opbygget stor viden og erfaring angående generation Z målgrupperne både online og offline medier . Reklamefilmen er opbygget efter scener, i et mindre handlingsforløb, som udspiller sig i samme tid og rum.
Reklamefilmen handler om en kvinde, som er blevet træt af hun er single efter 10 år. Hun er desuden også blevet træt af online dating, så hun ... Køb adgang for at læse mere

SRO om 7-Eleven og Generation Z og promotion

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.