SRO om Netto i VØ og Afsætning
- HHX 2. år
- Virksomhedsøkonomi A (Afsætning A, SRO)
- 7
- 15
- 2645
SRO om Netto i VØ og Afsætning
Få inspiration med denne SRO om Netto. Opgaven er skrevet i Afsætning og Virksomhedsøkonomi.
Den indeholder en virksomhedskarakteristik af Netto samt en strategisk analyse af interne og eksterne forhold.
Lærers kommentar
God opgave, dog en smule for lang.
Studienets kommentar
Modellerne i bilagene unødvendige - din lærer er godt klar over hvilke strategier, der er indeholdt i Ansoffs vækstmatrice.
Der skal i konklusionen ligges mere præcis fokus på hvorfor Netto er en "vigtig spiller" i den danske supermarkedsbranche.
Indhold
Indholdsfortegnelse
Abstract 3
Indledning 3
Metodeafsnit 4
Virksomhedskarakteristik 4
Strategisk analyse af interne forhold 5
Strategisk analyse af eksterne forhold 8
Konklusion 13
Kildefortegnelse 13
Bilag 15
Uddrag
Virksomhedskarakteristik
Netto er en dansk handelsvirksomhed, nærmere betegnet en detailvirksomhed, hvis aktivitet består i at sælge dagligvarer til den prisbevidste kunde. Netto befinder sig på konsumentmarkedet hvor de sælger dagligvarer til den private forbruger, altså er der her tale om indirekte distribution, da varen skal igennem flere led i distributionskæden inden produktet ender hos slutforbrugeren. De befinder sig desuden på mellemhand-lermarkedet, hvor de opkøber deres varer igennem grossister, og senere sælger dem videre til den private køber... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind