SRO om ECCO i VØ & IØ

  • HHX 2. år
  • SRO (Virksomhedsøkonomi A, International Økonomi A)
  • 12
  • 18
  • 3106
  • PDF

SRO om ECCO i VØ & IØ

SRO om ECCO på HHX, skrevet i fagene international økonomi og virksomhedsøkonomi.

Opgaveformulering:

Giv en karakteristik af en selvvalgt virksomhed (ECCO)

Udarbejd en analyse af den selvvalgte virksomheds rentabilitet, indtjeningsevne, likviditet og soliditet og vurdér, om der er økonomisk grundlag for vækst.

Udarbejd en landeanalyse af et selvvalgt marked og vurder, om du finder landet egnet som eksportland for den valgte virksomhed, herunder hvilke væsentlige forhold virksomheden skal være opmærksom på ved eksport til det valgte eksportmarked.

Lærers kommentar

10 tal af VØ-vejleder
12 tal af IØ-vejleder

Indhold

Abstract 3
Indledning 3
Problemformulering 3
Metodeovervejelse 4
Virksomhedskarakteristik: 4
Rentabilitet: 5
Konklusion på analyse af rentabilitet og nøgletal: 7
Landeanalyse: 8
Konklusion på landeanalyse: 10
Analyser: 10
Konklusion: 11
Kilde/litteraturliste 12
Bilag 1: 14
Bilag 2: 15
Bilag 3: 16
Bilag 4: 17

Uddrag

Virksomhedskarakteristik:

Ecco sko A/S er et dansk aktieselskab, som blev grundlagt i Karl Toosbuy i Bredebro i 1963. I dag ejes koncernen af grundlæggerens datter Hanni. Ecco beskæftiger sig med fremstilling af sko i alle former og farver, men især deres lædersko har de haft stor succes med, og læder er et vigtigt produkt i de fleste Ecco sko . Ecco har en utrolig stor kendskabsgrad – især på det danske marked - og er en verdensomspændende virksomhed, med over 1000 butikker i hele verden. Udover dette distribuerer de også til mange detailhandlere verden over. Samlet forhandles Eccos produkter over 4000 steder... Køb adgang for at læse mere

SRO om ECCO i VØ & IØ

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.