Skru ned for lyden i høretelefoner | Eksamensprojekt | Kommunikation/It C

  • HTX 1. år
  • Kommunikation/It C
  • Ingen givet
  • 12
  • 3744
  • PDF

Skru ned for lyden i høretelefoner | Eksamensprojekt | Kommunikation/It C

Denne opgave indeholder den skriftlige del af et eksamensprojekt til Kom/IT. I opgaven behandles case 1.2 "Skru ned for lyden i MP3 afspilleren", der handler om at unge hører for høj musik i deres hovedtelefoner.

Indhold

Case Side 3
Indledning Side 3
Fremgangsmåde, overvejelser Side 3
Forundersøgelse Side 4
- Målgruppeanalyse Side 4
- Afsenderanalyse Side 4
- Distribution Side 5
- Firewall Side 5
- Effekt/budskab Side 5
- Spørgeskemaer Side 5
Produkterne Side 7
- Spotify banner Side 7
- Spotify lydspot Side 9
Bilag Side 11
- Banner Side 11
- Manuskript til lydspot Side 11
- Tidsplan Side 12

Uddrag

- Målgruppeanalyse
Da vores case konstaterer at det er de unge der er hører for høj musik i deres hovedtelefoner, er vores målgruppe derfor meget præget af unge.
Vi har valgt at indskrænke vores målgruppe til folk i alderen 15-30 år. Det gør vi fordi, at især 15- 25 årige ikke tænker over konsekvenserne for deres handlinger, og har en næsten udødelighedsfølelse.
Derudover er det oftest på vej til og fra skole, institutioner, arbejde, osv. at folk vælger at lytte til musik, når de kører enten på cykel, går eller tager offentlig transport. Når musik høres på andre tidspunkter, er det oftest uden høretelefoner, da det generelt set, kun er for andres skyld, altså for at andre ikke skal lytte til ens musik, at man bruger hovedtelefoner.
Vi har valgt ikke at bruge segmentering ved vores målgruppeanalyse, da det ikke er en bestemt type mennesker, det er bare mennesker der lytter til musik. Den slags mennesker findes på tværs af segmenterne i eks. gallups eller minerva modellen.

- Afsenderanalyse
Vores case har bestemt, at vi er sundhedsstyrelsen. Sundhedsstyrelsen har allerede et meget troværdigt ry og omdømme, da det er noget mange forbinder med staten og ser som noget autoritært. Da vores målgruppe er fra 15 år, vil vi gerne fremstå så anonyme som muligt. Det har vi valgt fordi at I unges kredse er det ikke altid lige positivt at følge reglerne og autoriteter. Vi vil derfor forsøge at aflede modtagers opmærksomhed fra vores afsender-karakteristik, uden at fremstå utroværdige eller useriøse.
Fordi vi er Sundhedsstyrelsen, vil vi gerne have et meget professionelt design, med fakta
understøttet af videnskab. Det skal hjælpe os med at fremstå troværdige, når vi kommunikerer vores budskab ud.
Som afsender er Sundhedsstyrelsen meget ligetil, og har en tydelig rød streg i deres
kommunikation. Det er tydeligt hvad afsender mener med deres design og budskab, og hvad de gerne vil opnå.
Da vi som afsender ikke prøver at sælge et produkt, men en idé, giver det os større frihed til distribution. Med det menes, at vi ikke skal bekymre os om hvorvidt folk ser os som anmassende og grådige producenter der vil sælge dem noget.

Igen skal vi dog tænke på vores unge målgruppe, der, hvis vi gik med en meget aggressiv
skræmmekampagne, ville blive irriterede over det eller bare ignorere det, via deres virtuelle firewall... Køb adgang for at læse mere

Skru ned for lyden i høretelefoner | Eksamensprojekt | Kommunikation/It C

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.