Start af egen virksomhed - Dyreforretning

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 11
  • 18
  • 3385
  • PDF

Start af egen virksomhed - Dyreforretning

Problemformulering

Vi har valgt at opstarte en dyreforretning. Virksomheden skal opfylde dyre ejerens vigtige behov bla. ved tilknytning til dyreformidling og dyrlæge.

• Sortiment? Hvad vil vi sælge?
• Firma Politik/ Hvordan vil vi føre forretningen?
• Hvilke krav stiller vi til personale?
• Hvordan vil vi markedsføre os?
• Hvordan skal butikken se ud?
• Hvad kommer det til at koste at starte virksomheden?
- Budget?
- Kæde?
- Aps. El. A/S?
• Mål for første år?
• Hvilke service vil vi tilbyde?
- Godkendelse af hundeejere?
- Udstedelse af beviser?

Indhold

Indledning 2
Problemformulering 3
Metode 4
Markedsføring 5
- Kvalitet 5
- Markedsbearbejdning 6
- S.W.O.T. 6
- Behovs Pyramide 7
Firma Politik 8
- Service 8
- Hunde kort 9
Personale Politik 10
- Personale krav 10
- Personale goder 11
Sortiment 12
- Letter 14
Økonomiske aspekter 15
- Mål for første år 15
Konklusion 16
Evaluering 17
Kildefortegnelse 18

Uddrag

Indledning

Den kritik der, i medierne, gang på gang har omtalt dyremishandling, såvel som det faktum at den eneste dyrehandel i Ringsted, er kedelig, rodet og generelt utiltalende at besøge, har inspireret gruppen til at forme rapporten om en dyrehandel.

M.A.S. – Multi Animal Store er en detail-virksomhed som handler med eksotiske dyr. Butikken skal ligge i den sydlige del af Ringsted, på Næstvedvej tæt på Hjem og Fix, da mange gør-det-selv mennesker ofte nyder at holde husdyr. Der er nem adgang for folk med bil, hvilket i sidste ende gerne skulle trække flere folk til Ringsted for at købe de specielle dyr. Og samtidig være fri for at skulle tage bilen med ind i byen, hvor parkerings mulighederne er ringe.

Metode

Vi vil starte projektet ved at undersøge hvordan man skal starte en virksomhed, hvor vores hovedkilde vil være Internettet samt eventuelle kilder kendt af gruppens medlemmer. Vi skal ligeledes finde frem til specielle regler om dyrehandler. Gruppen arbejder delvist individuelt, eller i små hold, sådan at vi kan dække de enkelte arbejdsområder på bedst mulig måde med de forskellige evner som det enkelte individ besidder.

Hvordan vil vi markedsføre os?

Målgruppe
Vores målgruppe er folk der er interesserede sig for dyr eller bare godt kan lide at have et specielt, men samtidig rammer vi også folk som brug for foder til deres dyr, eller mangler steder de kan være det vil sige vi faktisk rammer alle mennesker som har bare lidt med dyr at gøre.

Vi satser på alle gamle som unge fra 5 til 90 bare folk det eneste vi kræver er at de skal kunne tage sig af deres dyr.

Geografisk set vil vi ramme Vestsjælland med vores markedsføring, men når vi har fået lagt os fast vil vi satse på hele Sjælland

Økonomisk kan vi også fange alle da vi som skrevet før både har dyre foder til alle dyr og mange andre dyre artikler som alle kan betale, men vi har også dyr som koster mere, vores eksotiske dyr.


Kvalitet

Funktionel kvalitet

Dyrene er i god kvalitet der bliver holdt øje med hvordan de opføre sig omkring mennesker, og hvordan de reagere på berøring. Der er ingen aggressive dyr i vores ... Køb adgang for at læse mere

Start af egen virksomhed - Dyreforretning

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.