Royal Greenlands brug af parametermix | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 7
  • 2669
  • PDF

Royal Greenlands brug af parametermix | Afsætning A

Her finder du en gennemgang af virksomheden Royal Greenlands brug af parametermix lavet i Afsætning A, som almindelig aflevering. Besvarelsen er inddelt i de taksonomiske niveauer, således at de tre opgaver i besvarelsen anvender et nyt niveau. Der tages udgangspunkt i en redegørelse af Royal Greenlands brug af produktparameteren. Hernæst analyseres virksomhedens distributionsmuligheder på det danske marked og slutteligt diskuteres og vurderes Royal Greenlands brug af promotionparameteren på det danske marked.

Indhold

1) Redegør for Royal Greenlands brug af parameteren produkt på det danske marked
2) Analyser Royal Greenlands distributionsmuligheder på det danske marked
3) Diskuter og vurder Royal Greenlands brug af parameteren promotion på det danske marked
Kilder

Uddrag

1) Redegør for Royal Greenlands brug af parameteren produkt på det danske marked

Metode: Jeg vil i redegørelsen tage udgangspunkt i kapital 14 i lærebogen, hvor jeg kommer ind på produktegenskaber, emballage, sortiment, og mærkestrategi.

Sortiment og mærkestrategi: Royal Greenland er et producentmærke, der udbyder et smalt og dybt sortiment. Sortimentet består mange forskellige fisk og skaldyr, der kan indgå i detailhandlens sortiment, direkte i færdiglavetmad-producenters produktion som råvare, og restauranters, hotellers, osv.'s udbud. Derfor er Royal Greenland både på det indirekte konsumentmarked(b-2-c) og b-2-b markedet. Producentvirksomhedens sortiment består af mere end 1.000 forskellige varenumre, der er fordelt på fire overordnede kategorier: skaldyr, naturelle, convenience produkter, og fisk som laks, torsk, osv. Råvarerene kommer fra trawlere og fiskekuttere fra hele verden, men primært Grønland som virksomheden også bruger i sin markedsføring.

Produktegenskaber: Funktionelle egenskaber: Vitamin indhold, fedt indhold, og holdbarhed.
Smagsmæssige egenskaber: Emballagens design og beskyttende funktion, mængden af fx fisk i et produkt, og smagen.
Tillægsydelser: Opskrifter på deres hjemmeside og Facebook side , mærke, promotion, intern goodwill , og miljøvenlighed .

Emballage: Royal Greenlands produkter har en emballage, der har en god salgsfunktion. Den er tiltrækkende, og differentiere sig fra konkurrenterne. På emballagen er der tre ting, som gør den mulig at identificere. Der er illustrationer af gletsjere, der driver på havet, gennemsigtig plast, hvor man kan se indholdet, og der er mærker fra miljøvenlige organisationer...... Køb adgang for at læse mere

Royal Greenlands brug af parametermix | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette produkt.