Royal Greenland | Eksamen maj 2014

Se flere bedømmelser 5,5 5,5 5,5 5,5 5,5 5,5 (2 bedømmelser)
Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Studienet.dk. Et Guld-produkt er et produkt, som er udarbejdet til Studienet.dk af fagligt dygtige undervisere og studerende. Studienet.dk markerer ekstra gode produkter med mærkatet Guld-produkt.

Uddannelse

HHX 3. år

Fag

Afsætning A

Karakter

12

Antal sider

9

Antal ord

2589

Filformat

PDF

Royal Greenland | Eksamen maj 2014

Få inspiration til din opgave i Afsætning om Royal Greenland med Studienets besvarelse af eksamensopgaven fra tirsdag den 27. maj 2014 (hhx141-AFS/A-27052014).

I opgaven blev man bedt om at lave en kort karakteristik af Royal Greenland. Hernæst analyseres Royal Greenlands interne forhold.

Opgaven indeholder desuden en analyse af konkurrencesituationen på det danske marked for rejer samt en diskussion af parameteren "produkt" i parametermixet.

Uddrag
1) Royal Greenland er en grønlandsk virksomhed, som er en af de førende leverandører indenfor markedet for koldtvandsrejer . Virksomheden opererer på B2B-markedet, da produkterne sælges, både som handels- og producentmærker, til engros-, catering- og detailhandlen. Virksomheden er kendt for at fokusere på høj kvalitet og konstant produktudvikling. Royal Greenland omsatte i regnskabsåret 2012/13 for 5,3 mia. kr. , hvoraf 92 % kommer fra eksportmarkeder rundt omkring i verden .

Virksomheden opererer med et bredt og dybt sortiment, da de afsætter mange forskellige produktkategorier med forskellige varianter. Virksomheden primære målgrupper er supermarkeder, hoteller, kantiner, restauranter, etc. , mens de indirekte målgrupper på konsumentmarkedet er familier med mellem til høj indkomst, børnefamilier og ældre mennesker .

Royal Greenland ønsker i fremtiden at blive ved med at fokusere på kvalitetsrige produkter, som skal afsættes på nye geografiske områder som f.eks. Rusland og Kina og samtidig fokusere mere generelt på det yngre segment ... [læs mere nu]