Afsætning A: Roskilde Festival | HHX | Eksamen august 2013
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 10
- 7
- 2702
Afsætning A: Roskilde Festival | HHX | Eksamen august 2013
Her finder du en besvarelse af eksamenssættet i Afsætning A på HHX fra august 2013 om virksomheden Roskilde Festival, dens målgrupper og væksstrategier.
Studienets kommentar
Gennemarbejdet opgave med god argumentation.
Indhold
1. Giv en kort karakterstik af virksomheden Roskilde Festival
2. Diskuter virksomhedens valg af målgruppe(r)
3. Analyser købsadfærden for en målgruppe efter eget valg
4. Roskilde festival ønsker at øge antallet af internationale gæster væsentligt. Vurdér Roskilde Festivals vækststrategier
Uddrag
Roskilde Festival er Nordeuropas største kultur- og musikfestival, og derfor er de markedslederen i branchen. Festivalen har eksisteret siden 1971, hvor der hvert år afholdes festival en uge i Juli måned i byen Roskilde. Festivallen kan beskrives som en kultur- og musikbegivenhed, hvor der bl.a. tilbydes oplevelser baseret på rytmisk musik og kreativt fællesskab. Der er stærkt fokus på publikum, kvalitet, kreativitet og sikkerhed. Festivallen har et ønske om at styrke musikken ved at give nye og mindre brands i Europa mulighed for at optræde for et stort publikum. Festivallen tilbyder et musikprogram med 200 kunstnere inden for forskellige genre. Koncerterne afholdes på forskellige scener på pladsen. De største scener er Orange, Arena og Cosmopol. Under festivallen er der ca. 13.000 gæster, frivillige og kunstnere. Derudover kan Roskilde festival beskrives som en servicevirksomhed, der befinder sig på konsument markedet, idet de sælger direkte til private forbrugere. Festivallen har stærkt fokus på frivilligt arbejde og donationer til forskellige organisationer, som Røde Kors, Læger uden grænser og mange flere. Derudover har festivallen forskellige sponsorer, hvor Tuborg er hovedsponsoren. De andre sponsorere er Peter Larsens Kaffe, Converse, Avis, Naturmælk Spejdersport m.fl... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind