Ritter Sport | De fire P'er | Analyse af marketingmix

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 12
  • 2635
  • PDF

Ritter Sport | De fire P'er | Analyse af marketingmix

Her finder du en analyse af Ritter Sports marketingmix (De 4 P'er).

Indhold

1. Indledning
2. Produktion
3. Pris
4. Distribution
5. Promotion
6. Konklusion
7. Litteraturliste

Uddrag

Produkt, Pris, Place og Promotion
Ud fra et selvvalgt produkt, vil jeg foretage en analyse af de fire P´er. Mit selvvalgte produkt er Ritter Sport.

Indledning:
I 1912 startede Alfred Eugen Ritter og Clara Ritter en chokolade og konfekture virksomhed i Waldenbuch, omkring Stuttgart. Dette var den første hjørnesten i Ritter Sportens historie. Det gik stærkt fremad for den nye virksomhed, og allerede i 1926 havde virksomheden 80 ansatte. Produktionen var i mellemtiden gået fra manuel til industriel, hvilket også var et tegn på deres vækst.
I 1932, så verden for første gang den kvadratiske chokoladeplade under navnet. “Ritter´s Sport Chokolade”. Clara Ritters forslag omkring en firkantet chokolade, der passer ned i alle lommer faldt hurtigt i god jord, både i familien, men også hos kunderne.
I 1952 dør Alfred Eugen Ritter i en alder af 66 år. Hans søns stod klar til at overtage den succesfulde virksomhed. Alfred Otto Ritter tager et glimrende valg i 1960, hvor ...

---

De fire P´er: Produktion:

Klassifikation af produkter:

Ritter sport er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med at det anvendes. Der er her oftest tale om fødevare- eller dagligvareprodukter, som Ritter Sport også klassificeres som. Produktet kan findes på konsumentmarkedet og er en vare der handles uden større overvejelse.
Emballagen er vigtig for Ritter Sport. Den præsenterer produktets smagsvariant, med hver sin farve og en afbildning af smagen. De farverige indpakninger vækker meget opmærksomhed hos kunderne og virker tiltrækkende og attraktivt. Udover at emballagen også giver beskyttelse til produktet, lancerede Ritter Sport i 1976 “The Snap-open Pack”,der... Køb adgang for at læse mere

Ritter Sport | De fire P'er | Analyse af marketingmix

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.