Rema 1000 Erhvervscase | Præsentation

  • HHX 2. år
  • Erhvervscase
  • 10
  • PowerPoint2007

Rema 1000 Erhvervscase | Præsentation

Her finder du en præsentation i PowerPoint med noter af Erhvervscasen om Rema 1000 fra april 2013.
Virksomhedsportræt, udfordringer, analyse og handlingsforslag præsenteres.

Lærers kommentar

Godt udført!

Indhold

Virksomhedsportræt
Kritiske succesfaktorer
Udfordringer
- Svært at fastholde både discount og CSR
- Svært at finde leverandører da mange er fast låst til Coop og Dansk Supermarked
- Eksterne chauffører

Uddrag

Rema 1000 har også stort fokus på at være samfundsansvarlige og i relation til miljøet, bæredygtighed og har samarbejde med organisationer som Kræftens Bekæmpelse, Scleroseforenigen m.fl.
Rema 1000 har markedsført sig meget på sloganet "Discount med holdning" som bl.a. betyder at det er en god varekvalitet til discountpris. De har kvalitetskrav til produktionsmetoder og produktionsforholdene, og de prøver at påvirke til at købe sund kost, i det at de fremmer Nøglehulsmærkede varer og varer med fuldkornslogoet. Derudover prøver Rema 1000 også at bekæmpe det store madspild, det gør de bl.a. ved ikke at have tilbud som flerstykpris, hvor folk køber mere end de kan nå at spise... Køb adgang for at læse mere

Rema 1000 Erhvervscase | Præsentation

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette produkt.