Rema 1000 Erhvervscase
- HHX 2. år
- Erhvervscase
- 10
- 11
- 1859
Synopsis: Rema 1000 Erhvervscase
Her finder du en Erhvervscase på HHX om Rema 1000. Opgaven ser på udfordringer for virksomheden Rema 1000 og kommer med handlingsforslag til hver udfordring. Til at analysere udfordringerne for Rema 1000 er der i opgaven gjort brug af SWOT analyse, Porters Five Forces, DuPont pyramide og Værdikædeanalyse.
Indhold
Virksomhedsbeskrivelse 1
Kritiske Succesfaktorer 1
Udfordringer 2
Udfordring 1: 2
Udfordring 2: 3
Udfordring 3: 3
Metode 4
Kildefortegnelse 5
Bilag 1 SWOT-analyse 6
Bilag 2 Porters Five Forces 7
Bilag 3 Værdikæde 9
Bilag 4 DuPont pyramide 10
Uddrag
Virksomhedsbeskrivelse
Handelsvirksomheden REMA 1000 startede i Norge i 1948. Det var ægteparret Margit og Ole Reita, som besluttede sig for, at starte familiens første købmandsbutik i Trondheim i Norge. Sønnen Odd Reitan så hurtigt muligheder i, at bygge en hel kæde af købmandsbutikker op. Ved hjælp af dette ville han nemlig kunne skabe stordriftsfordele. I 1972 åbnede Odd Reitan sin første butik i Trondheim med navnet AS Sjokkpris, I løbet af de næste par år åbnedes der yderligere 5 dagligvarebutikker... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind