Reklameanalyse: UNHATE af Benetton

  • HHX 1. år
  • Dansk A
  • 10
  • 2
  • 940
  • PDF

Reklameanalyse: UNHATE af Benetton

Reklameanalyse af reklamebilledet UNHATE af Benetton. Der gøres brug af kommunikationsmodel og billedets virkemidler og opbygning analyseres.

Studienets kommentar

En udmærket reklameanalyse, der viser, at eleven har godt styr på de retoriske og billedmæssige analyseredskaber. Dog måtte der gerne være gået mere i dybden med eksempelvis appelformer og modtager. Derudover kunne man være kritisk overfor, om Benetton støder potentielle købere fra sig med deres kontroversielle reklamer.

Uddrag

Denne reklame er lavet af Benetton. Benetton er en virksomhed, der primært sælger tøj, men også diverse andre produkter. Benetton har gennem tiden lavet mange kontroversielle rekla-mer, der sammen danner UNHATE-kampagnen. Motivet på reklamerne er ofte to kendte poli-tikere fra hver sin fløj, der kysser hinanden. Kendetegnende ved Benetton er, at de laver kon-troversielle og fængende reklamer med et godt budskab såsom anti-racisme, dialog og 'anti-had'. Utopien om global kærlighed og tolerance er et vigtigt mål for Benetton, og de omtaler projektet som opnåeligt... Køb adgang for at læse mere

Reklameanalyse: UNHATE af Benetton

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til Reklameanalyse: UNHATE af Benetton.