Reklameanalyse: Budweiser | SRO i Dansk A og Virksomhedsøkonomi A

  • HHX 2. år
  • SRO (Dansk A, Virksomhedsøkonomi A)
  • 10
  • 11
  • 2774
  • PDF

Reklameanalyse: Budweiser | SRO i Dansk A og Virksomhedsøkonomi A

SRO om nulpunktsberegninger og en analyse af en reklame for Budweiser.

Opgaven indeholder en redegørelse for nulpunktberegninger. Derudover en forklaring på, hvilke beregningsmetoder man bruger ved forskellige situationer.

Dernæst analyseres Budweiser´s reklame "Puppy Love", hvor der er lagt vægt på appelformer og reklamens forløb.

Nulpunktberegninger tages i brug for at beregne, hvor meget virksomheden Budweiser skal sælge for at reklamen er lønsom. Der kigges også på andre virkemidler, som Budweiser kunne have brugt i reklamen.

Studienets kommentar

Siden eksemplet blev skrevet, har man ændret på nogle af kravene til SRO. Derfor kan udformningen afvige lidt fra den måde, som en SRO skal skrives og bygges op i dag. Fx skal du ikke længere skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. Nogle skoler havde desuden andre krav til længde før i tiden. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SRO.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SRO-bogen sideløbende. SRP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

Abstract 2
Indledning og problemformulering 3
Metode 4
Kildekritik 4
Redegørelse for nulpunktsberegninger 5
Analyse af budweiser´s reklame ”puppy love” 6
Analyse vha. Aida-modellen 7
Diskussion og vurdering 8
Er reklamen lønsom? 8
Konklusion 9
Kildefortegnelse 11

Uddrag

Analyse af Budweiser´s reklame ”Puppy Love”
”Puppy Love” fra Budweiser er lavet som en reklame, der skulle vises ved Super Bowl XLVIII. Reklamen varer 1:00 minutter. Den korte film handler om en lille hund, som er hos en kvinde, som prøver at sælge hunde igennem hunde adoption.
Den lille hund slipper ud af indhegningen og kravler under hegnet hen til naboens gård. Her finder den en lade, som den går ind i. Inde i laden står en hest. Hunden og hesten viser glæde over for hinanden ligesom ved starten på et venskab. Ejeren af gården ser hunden og tager den med over til dens ejer igen. Men før det ser vi, hvordan hunden ser helt trist på hesten, da den bliver båret væk... Køb adgang for at læse mere

Reklameanalyse: Budweiser | SRO i Dansk A og Virksomhedsøkonomi A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.