Reklameanalyse af BOXER i Markedskommunikation
- HHX 3. år
- Markedskommunikation C
- 12
- 11
- 4483
Reklameanalyse af BOXER i Markedskommunikation
Denne reklameanalyse af BOXER (flex8 outdoor reklame) i faget markedskommunikation kommer omkring en karakteristik af BOXER TV A/S, analyse den trykte reklame og perspektivering til BOXERs konkurrenter og deres reklamestrategi.
Casen om BOXER er fra Markedskommunikation C af Michael Bregendahl, Morten Haase og Jan Halberg Madsen.
Lærers kommentar
God analyse med gode iagttagelser
Elevens kommentar
Målgruppen bør måske tages til diskussion
Indhold
Karakteristik af Boxer:
Indledning:
Kommunikations kampagnens tidsmæssige forløb:
Målgruppens adfærd:
Komposition:
Tematiske virkemidler:
Kommunikative hjælpemotiver:
AIDA-modellen:
Farve:
Tekst:
Budskab:
Vækststrategi:
Perspektivering:
Effektmåling og vurdering:
Uddrag
Karakteristik af Boxer:
Boxer TV A/S er en virksomhed, som arbejder med digitalt tv, som sendes ud via jordbaserede net. Boxer satser på den generiske strategi; differentierings strategi - Boxer henvender sig til en bred målgruppe men satser på differentiering - på pågældende tidspunkt var Boxer en af de eneste udbydere der kunne tilbyde TV pakker med selvvalgte kanaler. Boxer påbegyndte de første digitale tv-sendinger i det svenske jordbaserede net i 1999. I år 2007 erstattede Boxer alle de analoge sendinger til jordbaseret net. Boxers vigtigste opgave er i Danmark, ligesom i Sverige, at markedsføre, distribuere og administrere de kanalpakker, som sendes kodet via det digitale jordbaserede net. Boxers kunder handler efter købsadfærden; overvejelseskøb. Virksomhedens kunder overvejer købet af et Boxer produkt inden evt... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind