Rapport om branding og rebranding af Adidas i Kom/It C

  • HTX 1. år
  • Kommunikation/It C
  • 7
  • 5
  • 1359
  • PDF

Rapport om branding og rebranding af Adidas i Kom/It C

Rapport lavet i Kom/It C om branding og rebranding. I denne rapport er der taget udgangspunkt i Adidas.

Problemformulering:

Hvordan lancerer man Adidas mærket, som et attraktivt produkt?

1. Hvordan ser situationen ud for firmaet, da deres omkostninger er faldet?
2. Hvilken målgruppe er Adidas mærket mest oplagt til?
3. Hvilke virkemidler virker bedst til, at få solgt produktet?

Indhold

Indledning s.3
Problemformulering s.3
Analysefase .S.3
Situationsvurdering s.3-4
Målsætning .S.4
Målgruppe .S.4
Afsender S.4
Strategifase S.4
Udformning S.5
Test af produkt .S.5
Konklusion s.5-6
Bilag .S.6
Litteraturliste .S.6

Uddrag

Indledning

Vi har valgt at rebrande mærket “Adidas”, da mærket er faldet med omkring 14%, hvilket kan føre til at firmaet næsten er på vej til, at gå konkurs angående deres salg af produkter, samt deres po-pularitet.
Adidas er et tysk mærke som blev grundlagt i 1924 af Adolf Dassler. Firmaet producere og sælger sportsudstyr, samt andet modetøj. Mærket er mest kendt for sko og sportstøj.
Vores brandingstrategi skal kunne hjælpe Adidas mærket med, at blive populært igen, hvilket vi kan gøre ved at se på de mest solgte produkter i de seneste par år, hvorefter vurderer vi om der skal laves flere produkter, som har hints af de gamle. Bortset fra denne strategi kan man få en kendt person til at brande for et bestemt produkt som f.eks Ronaldo, der kan føre til at flere vil købe produktet.

Analysefase

Situationsvurdering

Vores budskab er, at vi som sagt i indledningen ønsker at få solgt mest muligt af adidas mærket, for at få det populært igen. Vi har også undersøgt viden omkring mærket adidas via Forbes.com , hvor vi har fundet frem til at adidas er faldet med omkring 14 procent.
I slutningen af 2014 har firmaet mærket, at deres aktie har faldet med omkring 40 procent, samt har de haft en stærk tro på den stigende værdi af omkostningerne. 2014 har været et anstrengende år for adidas, der blev bl.a. talt om at adidas var ramt af “the perfect storm”, af flere type negative hændelser, der gik ind over i hinanden rent tidsmæssigt i løbet af året.

Flere faktorer har gjort det vanskeligt for adidas, f.eks. er golfsporten ikke længere populært som tidligere set, da færre dyrker sporten.
Desuden har adidas konstateret stor fokus pga. eksponeringen mod Rusland, samt har faldet i valutaerne over for euroen skabt en masse konsekvenser. Omstændighederne har derfor medført, at adidas' omkostninger har faldet på 16 procent, med samme periode i 2014... Køb adgang for at læse mere

Rapport om branding og rebranding af Adidas i Kom/It C

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til Rapport om branding og rebranding af Adidas i Kom/It C.