Analyse af Pandora

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 14
  • 2886
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Analyse af Pandora

En besvarelse på følgende spørgsmål(Indhold):
-Beskriv købsadfærden for Pandoras målgruppe
-Lav en strategisk analyse af Pandora med henblik på at vurdere virksomhedens kernekompetencer
-Diskuter hvordan Pandora kan bruge ovenstående viden om købsadfærden i deres fremtidige strategiske beslutninger
-Kildehenvisninger

Opgaven er skrevet i 2010

Indhold

Beskriv købsadfærden for Pandoras målgruppe 1
Pandoras målgruppe 1
Købsadfærden for Pandoras målgruppe 2
Kulturelle forhold 2
Sociale forhold 2
Psykiske forhold 2
Delvis konklusion 3
Maslows Behovspyramide 3
Social eller funktionelt købemotiv 4
Deltagere i købsbeslutningen for Pandoras målgruppe 4
Købsadfærdstype 5
Lav en strategisk analyse af Pandora med henblik på at vurdere virksomhedens kernekompetencer 5
Koncept og ide 5
SWOT analyse 6
Mulighedsmatrix og trusselsmatrix 7
Værdigkæde analyse 8
Støtteaktiviteterne 8
Diskuter hvordan Pandora kan bruge ovenstående viden om købsadfærden i deres fremtidige strategiske beslutninger 9
Marketing 9
Værdigkæden 10
Muligheds og trusselsmatrix 10
Generelt 10
Kildehenvisninger 12

Uddrag

Beskriv købsadfærden for Pandoras målgruppe
For at beskrive købsadfærden for en virksomheds målgruppe, skal man først konstatere en målgruppe. Det har jeg gjort ved at læse nogle artikler, surfe lidt rundt på hjemmesiden, kigge lidt på nogle af smykkerne og se nogle af Pandoras reklamer. Mens jeg gjorde dette noterede jeg nogle nøgle ord, for at få en brainstorm effekt. Ordene jeg fik skrevet ned er:
• Alle prisklasser
• Fine varer
• Idyllisk
• Kvinder
• Karriere
• Karriere kvinder
• Bliv speciel med smykker fra pandora
• New York
• Storbyer¨
Ud fra disse stik ord vil jeg formulere en kortfattet målgruppe:
Pandoras målgruppe
Pris spiller ikke store rolle, men de henvender sig stadig til den gruppe af mennesker der vil have lidt fine og eksklusive varer, ved hjælp af at bruge storbyer som New York i deres reklame videoer. De fleste af de kvinder og mænd vi ser i videoen har ”bussines” tøj på, og ligner karriere mennesker, men der er en klar overvægt af kvinder. Det eneste tidspunkt der er fokus på en mand i de fleste reklame film, er når en mand kigger efter en kvinde med Pandoras smykker på
Ud fra dette vil jeg beskrive målgruppen sådan: karriere kvinder, der gerne vil være lidt fine og går efter det idylliske liv hvor karrieren spiller og der samtidig er styr på resten. Det er moderne kvinder, der drømmer om det store liv og at shoppe og forkæle sig selv.
Jeg vil mene at denne slags mennesker ligger i det blå grønne segment i Minerva... Køb adgang for at læse mere

Analyse af Pandora

[3]
Bedømmelser
  • 20-09-2014
    Givet af HHX-elev på 2. år
    Dejligt at hente en opgave ned, hvor man skal have lidt inspiration til et punkt i værdikæden, og så står der "Kender jeg ikke så meget til desværre, har prøvet og finde noget på nettet osv.. :(" Men ellers er opgaven fin nok, bare lidt træls da det var derfor jeg hentede den ned.
  • 15-04-2015
    Den er rigtig god og informations rig
  • 11-09-2014
    Good ................