Opgave om DAMI A/S | Kap. 18.2 | Virksomhedsøkonomi A | Systime

  • HHX 2. år
  • Virksomhedsøkonomi A
  • 10
  • 3
  • 763
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Opgave om DAMI A/S | Kap. 18.2 | Virksomhedsøkonomi A | Systime

Opgaven indeholder en brancheanalyse af virksomheden DAMI A/S, hvor der sluttes af med at vurdere branchens konkurrenceintensitet og attraktivitet.

Der besvares opgave 18.2 i Virksomhedsøkonomi A2 fra Systime.

Opgaven er skrevet i 2015.

Indhold

1. Udarbejd en analyse af konkurrencesituationen i branchen
2. Vurder hvordan de enkelte elementer i analysen påvirker konkurrencesituationen i branchen.
3. Vurder den samlede konkurrenceintensitet i branchen samt branchens attraktivitet for DAMI A/S

Uddrag

Konkurrenceintensiteten i branchen er høj, fordi der er mange udbydere på markedet, samt et højt pres fordi konkurrenter fra Kina som reelt set ikke er på markedet, har haft det godt under den økonomiske krise, fordi kunderne tænker mere over prisen. Eftersom der er mange udbydere i branchen, skal virksomheder differentierer sig og derfor bliver der hurtigt høj konkurrenceintensitet fordi det er svært at differentierer sig til andet end service og kvalitet.
Alt i alt er konkurrenceintensiteten høj i Branchen, fordi der er mange udbydere.

Den høje konkurrenceintensitet gør at markedet ikke er attraktivt at være på især for nye indtrængere. Dog er det attraktivt for DAMI A/S fordi de har en stærk konkurrencemæssig position på markedet, hvilket selvfølgelig er en fordel for DAMI A/S, hvilket gør det attraktivt at være i branchen. DAMI A/S kan konkurrer på prisen fordi det er en mellemstor virksomhed med en stor erfaring. Selvom DAMI A/S kan konkurrer på prisen, kan det være svært at følge med de Kinesiske konkurrenter, fordi de har meget små produktionsomkostninger. Men alt i alt er det attraktivt for DAMI A/S at være i branchen... Køb adgang for at læse mere

Opgave om DAMI A/S | Kap. 18.2 | Virksomhedsøkonomi A | Systime

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.