Omverdensanalyse af Jack & Jones i Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 4
  • 1217
  • PDF

Omverdensanalyse af Jack & Jones i Afsætning A

Opgaven her indeholder en omverdensanalyse af mærket Jack & Jones, skrevet i Afsætning A.

Omverdensanalysen kommer ind på den afhængige omverden, den uafhængige omverden og kulturelle forhold.

Lærers kommentar

Meget fin besvarelse. Fin forståelse for Jack and Jones som virksomhed og fin forståelse for modellen. Fin anvendelse af fagudtryk, fine analyser - fortsæt på samme måde i den næste aflevering, det er rigtig godt.

Uddrag

Jack & Jones er en dansk butikskæde med over 800 butikker spredt rundt på verdensplan. Jack & Jones koncept er det man kalder ''casual clothing'' altså afslappet stil. Dette vil ofte blive en synonym med det amerikanske skater miljø. Jack & Jones sælger også mere moderne tøj, såsom jakkesæt og deres meget berømte og anderkendte jeans.
Jeg vil gå nærmere ind i Jack & Jones ved at analysere virksomheden inde i omverdensmodellen.
Omverdensmodellen er inddelt i to forskellige hovedgrupper; Den Uafhængige omverden og Den Afhængige omverden. Omverdensmodellen bruges til at analysere forholdende imellem virksomheden og omverdenen. Dette kunne fx være hvordan teknologi, politik, kunder, trends, konkurrenter osv. Omverdensmodellen giver et godt indblik i hvordan en virksomheds omverden ser ud.
Den afhængige omverden består af:
• Kunder
• Konkurrenter
• Mellemhandlere
• Leverandører
Hos Jack & Jones er kunderne primært unge mænd. Jack & Jones har... Køb adgang for at læse mere

Omverdensanalyse af Jack & Jones i Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.