Noter til Kap. 2 i Markedskommunikation: Kommunikationsmål

  • HHX 3. år
  • Markedskommunikation C
  • Ingen givet
  • 2
  • 326
  • PDF

Noter til Kap. 2 i Markedskommunikation: Kommunikationsmål

Noter til markedskommunikation C kapitel 2 fra bogen: "Markedskommunikation" af forlaget Systime, skrevet af Michael Bregendahl - Morten Haase - Jan Madsen

Indhold

Kommunikationsmål kap 2
- Teoretiske opdelinger:
- Kendskabsmål:
- Præference mål:
- Image mål:
- Holdnings mål:
- Omsætnings mål:
- Non-profit mål:
Målgruppeprofil
- segmentering
- differentiering
- positionering
- promotion
Udformning af kampagne
- Højinteresse:
- Learn:
- Feel:
- Lavinteresse:
- Do:

Uddrag

Kommunikationsmål kap 2
Hver reklameindsats skal have mål
Hvad vil vi opnå med kommunikationen?
Skal være operationelle: målbare, tidsbestemte, realistiske, forenelige.
Teoretiske opdelinger:
1. Kendskabsmål: et langsigtet mål med det formål at skabe kendskab eller at øge kendskabsgraden
Bruges ofte ved produktlancering, ændringer i produkt, oplys om salgssteder
Fx Royal beer nye flaske.
2. Præference mål: langsigtet mål med det formål at skabe præference eller øge præferencegraden
3. Image mål: langsigtet mål hvor formålet er at skabe et bestemt image (-> kunde loyalitet) (værktøj: værdier)
Brandimage: produkt... Køb adgang for at læse mere

Noter til Kap. 2 i Markedskommunikation: Kommunikationsmål

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.