Noter til Heureka! Innovation C
- HHX 2. år
- Innovation C
- Ingen givet
- 13
- 2566
Noter til Heureka! Innovation C
Disse noter indeholder en redegørelse af alle teoretiske begreber fra bogen Heureka! i Innovation C af Kirsten Frandsen og Birte Ravn Østergaard.
Indhold
Kap. 1: Innovation som begreb
Kap. 2: Idéskabelse
Kap. 5: Udvikling af en prototype
Kap. 6: Markedsbeskrivelse- og analyse
Kap. 8: Forretningsstrategi
Kap. 9: Diffusion
Uddrag
• Invention: opfindelse eller en brugbar ny idé; har ikke umiddelbar kommerciel værdi; beskyttes via f.eks. patent
• Innovation: kommerciel udnyttelse af en bearbejdet idé eller invention
• Iværksætteri: start af egen virksomhed; alle former for nye virksomheder, både dem der bygger på nye idéer, men også traditionelle virksomheder
• Kreativ destruktion: en betegnelse for at en ny og bedre teknologi introduceres på markedet; markedet for gamle og dårligere produkter ødelægges af denne... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind