Noter til Heureka! Innovation C

  • HHX 2. år
  • Innovation C
  • Ingen givet
  • 13
  • 2566
  • PDF

Noter til Heureka! Innovation C

Disse noter indeholder en redegørelse af alle teoretiske begreber fra bogen Heureka! i Innovation C af Kirsten Frandsen og Birte Ravn Østergaard.

Indhold

Kap. 1: Innovation som begreb
Kap. 2: Idéskabelse
Kap. 5: Udvikling af en prototype
Kap. 6: Markedsbeskrivelse- og analyse
Kap. 8: Forretningsstrategi
Kap. 9: Diffusion

Uddrag

• Invention: opfindelse eller en brugbar ny idé; har ikke umiddelbar kommerciel værdi; beskyttes via f.eks. patent
• Innovation: kommerciel udnyttelse af en bearbejdet idé eller invention
• Iværksætteri: start af egen virksomhed; alle former for nye virksomheder, både dem der bygger på nye idéer, men også traditionelle virksomheder
• Kreativ destruktion: en betegnelse for at en ny og bedre teknologi introduceres på markedet; markedet for gamle og dårligere produkter ødelægges af denne... Køb adgang for at læse mere

Noter til Heureka! Innovation C

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.