Nobia Danmark A/S | Erhvervscase

  • HHX 2. år
  • Erhvervscase
  • Ingen givet
  • 31
  • 7082
  • PDF

Synopsis: Nobia Danmark A/S | Erhvervscase

Her finder du en erhvervscase-synopsis om Nobia Danmark A/S.

Synopsen kommer ind på de tre udfordringer:

Udfordring 1 – Smalt sortiment
Udfordring 2 – Udelukkende skandinavisk design
Udfordring 3 – Teknologisk produktudvikling

Indhold

Virksomhedsbeskrivelse 3
Kritiske succesfaktorer: 3
Udfordring 1 – Smalt sortiment 4
Udfordring 2 – Udelukkende skandinavisk design 6
Udfordring 3 – Teknologisk produktudvikling 7
Bilag 1 – Ansoff vækstmatrix 9
Bilag 2 – Omverdens modellen 10
Bilag 3 – Logistiske effektivitet 12
Bilag 4 – SWOT analyse 13
Bilag 5 – Værdikæde 16
Bilag 6 – De 4 P'er 20
Bilag 7 – Porters Five Forces 21
Bilag 8 – Segmentering b2b 23
Bilag 9 - Segmentering b2c 25
Bilag 10 – Smuk modellen 26
Bilag 11 – Regnskabsanalyse 28
Bilag 12 – Metode 31

Uddrag

Udfordring 1 – Smalt sortiment

Løsningsforslag 1 - Markedsføring på sekundære produktgrupper
Invita og HTH reklamerer primært gennem deres brand med køkkener. De har et ry for deres skandinaviske design i forhold til deres køkkener. Derudover har de også sekundære varegrupper som f.eks. bad og garderobe. Disse produktgrupper får ikke den store omtale. Vores handlingsforslag ville derfor være, at de ville kunne lave Tv-reklame omkring deres produktgrupper bad og garderobe.

Ved at beregne reklame afsætning kan HTH i dette tilfælde se hvor mange bad, de mindst skal afsætte for at deres reklame viser sig at være lønsomt.

HTH - Bad prisen er for samlede skabe leveret på bopælen

Pris for bad = kr. 6995,-

Pris for reklame vist på TV2 i tidsrummet kl. 18-23 = kr. 64.500,-

Nulpunkt afsætning = 64.500 / 6995 kr. = 9 bad

HTH skal altså afsætte 9 bad for at denne reklame ville være finansierende... Køb adgang for at læse mere

Nobia Danmark A/S | Erhvervscase

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette produkt.