Markedsanalyse af England med fokus på Bestseller | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 20
  • 5505
  • PDF

Markedsanalyse af England med fokus på Bestseller | Afsætning A

Her finder du en markedsanalyse af det engelske marked for tøj med primær fokus på virksomheden Bestseller.

Analysen er inddelt i tre forskellige dele. Først, en analyse af udbudforhold/konkurrenceforhold på det engelske marked. Her lægges der fokus på markedsafgrænsning og markedsbeskrivelse samt markedsandele, konkurrentidentifikation, præferencer, konkurrenceformer, positionering og en brancheanalyse gennem brugen af Porters Five Forces. Dernæst analyseres forskellige efterspørgselsforholdene på det engelske marked. Her lægges der fokus på markedets størrelse, konsument- og producentmarkeder, segmentering af markedet samt en livsstilsanalyse. Slutteligt bliver det vurderet hvordan Bestseller anvender deres marketingmix på det engelske marked og hvordan dette kan sammenholdes med hvordan Bestseller anvender deres marketingmix på det danske marked.

Indhold

Opgave 1 - Analyse af udbudsforhold/konkurrenceforhold på det engelske/britiske marked
Opgave 2 - Analyse af efterspørgselsforhold på det engelske/britiske marked
Opgave 3 - Hvordan anvender Bestseller deres marketingmix og sammenlign/drag paralleller til det danske marketingmix. Inddrag her jeres viden om kulturforhold.

Uddrag

Opgave 1 - Analyse af udbudsforhold/konkurrenceforhold på det engelske/britiske marked

Markedsafgrænsning og markedsbeskrivelse:

Jeg har i min opgave taget udgangspunkt i tøjbranchen, også kendt som ''apparel''. Jeg har derudover taget udgangspunkt i den danske virksomhed Bestseller, som afsætter varer rundt i hele verden og på det engelske/britiske marked. Jeg vil i denne opgave gå i dybden med branchen ift. Det engelske/britiske marked og analysere herpå.

Før jeg analysere konkurrencen, vil jeg først definere markedet. I dette tilfælde har vi med et geografisk afgrænset marked at gøre – altså England/United Kingdom som et land og marked. På markedet er der selvfølgelig udbydere af varer, altså virksomhederne i tøjbranchen og derudover er der også dem der efterspørger varerne, som er kunderne. Og vigtigst af alt er der et produkt, som er alt forskelligt påklædning i dette tilfælde.

Markedet for tøj og påklædning omfatter traditionelt overdele og underdele, men med tiden har udbyderne af påklædning suppleret med diverse sko og accessories, som tasker og smykker til deres sortimenter. Der eksisterer en del store verdensomspændende og internationale spillere på det engel-ske marked for påklædning. Salget foregår både i fysiske butikker rundt i byerne, men også via nettet. De fem største udbydere af påklædning på det engelske marked er Next Plc (Next), Associated British Foods Plc (Primark), Arcadia Group Ltd (Topshop), Matalan Ltd (Matalan) og New Look Group Plc (New Look).

Kunderne, der køber påklædning, er stort set hele befolkningen mere eller mindre. Det spe-cielle ved denne branche er dog, at hvert mærke eller virksomhed, for det meste sælger tøj et bestemt segment. F.eks. kunne én virksomhed udbyde dyrt og lækkert tøj til ældre kvinder, hvorimod en anden udbyder i samme branche sælger tøj til nyfødte og op til alderen 10 år.

Det engelske marked for påklædning er svært at afgrænse, da nethandel indenfor denne branche er så udbredt. Faktisk er salg af tøj, sko og smykker det mest solgte over nettet. Og markedet er generelt præget af internationalt net salg, især det engelske marked som for det meste leverer ud til hele verden. Det anses derfor ikke som udsædvanligt, at forbrugeren benytter sig af en udbyder med beliggenhed langt fra efterspørgeren på dette marked..... Køb adgang for at læse mere

Markedsanalyse af England med fokus på Bestseller | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.