Markedsanalyse af Carlsberg

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 9
  • 2794
  • PDF

Markedsanalyse af Carlsberg

Opgaven indeholder markedsanalyse, købsadfærd, segmentering og parametermix af Carlsberg.

Studienets kommentar

Opgaven er velformuleret, og der er inddraget mange forskellige modeller og teorier.

Indhold

1. Redegør for hvorfor en virksomhed udarbejder en markedsanalyse. Begrunde dine svar og henvis til relevant teori.
2. Forklar hvilke analysetyper Carlsberg kan lave for at undersøge adfærden (behov, købemotiv, købsproces m.m.) der gør sig gældende hos deres kunder. Begrunde dine svar og henvis til relevant teori.
3. Analyser hvilke segmenteringskriterier Carlsberg kan anvende når de skal segmentere de danske øl kunder og vurder hvilken/e målgruppe/er Carlsberg kan have på det danske marked. Begrunde dine svar og henvis til relevant teori.
4. Vurder hvilke ændringer Carlsberg kunne tænkes at overveje i deres parametermix i fremtiden for at fastholde deres markedsandel eller vokse på det danske ølmarked. Begrunde dine svar og henvis til relevant teori.

Uddrag

En markedsanalyse er en systematisk søgning og analyse af informationer til at identificere, og løse et markedsføringsproblem. Formålet med markedsanalyser er, at virksomheden får indsamlet informationer, der kan bruges til at blive anvendt i et forsøg på at imødekomme markedets behov. 
Mange virksomheder planlægger med udgangspunkt i de informationer de har. De informationer, som vedrører selve virksomheden, har virksomheden selv, men informationer om markedet og konkurrenterne skal skaffes udefra, derfor benytter virksomheder markedsanalyser. Nogle virksomheder står selv for analyserne, mens andre lader et analysebureauer gøre arbejdet... Køb adgang for at læse mere

Markedsanalyse af Carlsberg

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.