Markedet for frysepizza | Konkurrenceforhold og eksterne forhold

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 4
  • 1253
  • PDF

Markedet for frysepizza | Konkurrenceforhold og eksterne forhold

Opgave i afsætning om markedet for frysepizza. Opgaven indeholder analyse af de eksterne forhold for den enkelte pizzavirksomhed og konkurrenceforholdene på markedet for frossen pizza i Danmark.

I opgaven inddrages teorier og modeller som værdikæde og SWOT. Opgaven afsluttes med en vurdering af Købsadfærden af frysepizza før og efter Hestekødsskandalen.

Indhold

1. Redegør for den enkelte Pizzavirksomheds eksterne forhold
2. Analyser konkurrenceforholdene på markedet for frossen pizza i Danmark
3. Vurder købsadfærden af Pizza før og efter "Hestekøds skandalen"
Kilder

Uddrag

1. Redegør for den enkelte Pizzavirksomheds eksterne forhold
Man finder en virksomheds eksterne forhold vha. omverdensmodellen. Når man skal redegøre for en virksomheds forhold gør man det med en værdikæde(internt), omverdens model(eksternt), og SWOT(begge dele = konklusion)
Irrelevante faktorer er udeladt.

Nærmiljø:
Kunder – Virksomhederne som producerer frysepizza i Danmark, befinder sig ofte på B-2-B markedet. Det vil sige at mærker som Dr. Oetker, De Bolognese etc. har kunder som Brugsen, Føtex, Netto osv.
Dog har supermarkederne ofte deres eget frost pizza mærke, som eksempelvis kunne være Budget eller
X-tra... Køb adgang for at læse mere

Markedet for frysepizza | Konkurrenceforhold og eksterne forhold

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.