Målgruppe og marketingmix for Joe & The Juice | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 6
  • 2010
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Målgruppe og marketingmix for Joe & The Juice | Afsætning A

Her finder du en analyse af virksomheden Joe & the Juice med fokus på virksomheden målgruppe, konkurrencestrategi og marketingmix.

Til beskrivelsen af målgruppen ses der nærmere på en række forskellige segmenteringsvariable til at beslutte hvilken hoved- og sekundærmålgruppe, som Joe & the Juice anvender.

Til analysen af konkurrencestrategierne anvendes Porters generiske strategier.

Slutteligt anvendes marketingmixet for serviceprodukter til at analyse Joe & the Juice's marketingmix.

Opgaven er skrevet i 2016.

Lærers kommentar

"Generelt en god og velskrevet opgave med god faglighed. Du kommer fint omkring spørgsmålene – jeg kunne dog godt tænke mig at du i højere grad skaber sammenhæng mellem delopgaverne. Dette kan gøres ret enkelt ved løbende at referere til de øvrige beskrivelser/analyser.
Din spm 2 bliver lidt rodet i argumentationen. Gør det enkelt, forståeligt og fagligt."

Elevens kommentar

Ville have fulgt min lærers vejledning, især spørgsmål 2 (deres konkurrencestrategi) ser noget rodet ud.

Indhold

1. Beskriv Joe & The Juices målgruppe
2. Vurder Joe & Juices konkurrencestrategi
3. Analyser Joe & The Juices marketingmix

Uddrag

1. Beskriv Joe & The Juices målgruppe

Med henblik på at kunne diskutere marketingmix, ser vi på den primære målgruppe. Et godt kendskab til sin målgruppe er nemlig udgangspunktet for at kunne udarbejde det bedst mulige marketingmix. Til at beskrive målgruppen er der flere forskellige segmenteringsvariable og modeller man kan benytte sig af.

Joe & The Juice-kæden sigter mod en kvindelig målgruppe. Det er typisk kvinder, der godt kan lide at gå på juicebar med veninderne eller går på Joe & The Juice, hvis de allerede er i byen for at shoppe eller ordne ærinder. Man kan sige at der er to aldersgrupper af kvinder som kæden sigter mod; den ene gruppe er den primære målgruppe bestående af kvinder i alderen 30-45 år. Mange af kvinderne i denne målgruppe benytter caféen som et pusterum og en mulighed for at sidde ned og slappe lidt af, mens de nyder et sundt måltid mad i et moderne miljø. Den anden aldersgruppe, eller kædens sekundære målgruppe, er det yngre segment bestående af piger i alderen 13-20. Det er piger der vælger at gå på Joe & The Juice, fordi det anses for lidt sejt i samfundet; selvom de måske ikke har det største rådighedsbeløb, vil de gerne bruge noget af SU'en eller konfirmationspengene på en juice eller sandwich fra en af Joe & The Juices juicebarer. Det er dem der sørger for at tage billeder af deres mad, så de kan lægge billeder af dette op på deres Instagram eller Facebook for at vise hvor moderne de er.... Køb adgang for at læse mere

Målgruppe og marketingmix for Joe & The Juice | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til Målgruppe og marketingmix for Joe & The Juice | Afsætning A.