Lego Friends | Afsætning 1 | Case 8.3

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 17
  • 2767
  • PDF

Lego Friends | Afsætning 1 | Case 8.3

Dette er en besvarelse på opgaven Case 8.3. om Lego Friends i lærebogen Afsætning 1 fra Systime:

1. Foretag en markedssegmentering og identificer hvilke(-n) målgruppe(-r), der er til dette LEGO-produkt.

2. Der omtales i opgave, at LEGO har afsat over kr. 200 mio. til markedsføring alene i 2012. Der er bl.a. anvendt en del til tv – og biografspots. Analyser hvilke livsstilsmodeller, der kan anvendes til identificere relevante målgrupper, og hvordan de kan bruges.

3. Vurder hvilken målgruppestrategi, man bør anvende.

Studienets kommentar

Fin, uddybende besvarelse af caseopgaven.
Der kunne have lagt mere fokus på opgave 2.

Indhold

Lego Friends
- Caseopgave, 6 ET
- - Indholdsfortegnelse
- - Indledning
- - Problemformulering
- - Analyse
Markedssegmentering på danske konsumentmarked
Analyser livsstilsmodeller
Målgruppestrategi
Perspektivering
- Konklusion
- Litteraturliste

Uddrag

Legetøjsserien Lego Friends retter sig mod piger i 5-12 års alderen, da legetøjet er meget lyserødt og feminint, samt har kvindelige figure. Samtidig er legetøjet for detaljeret og småt for de helt små børn, mens piger over 12 meget gerne vil være ældre end de er, og derfor ikke er interessede i at lege med et “børnelegetøj” som Lego... Køb adgang for at læse mere

Lego Friends | Afsætning 1 | Case 8.3

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.