Eksamensbesvarelse: Lagkagehuset | Skriftlig eksamen Maj 2015
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 10
- 13
- 2173
Eksamensbesvarelse: Lagkagehuset | Skriftlig eksamen Maj 2015
Indeholder en helhedsbesvarelse af eksamenssættet til skriftlig afsætning A fra d. 28. maj 2015
Modeller brugt: De 4 p'er, omverdensmodellen, Porters 5 forces, Ansoffs vækstmatrice, Porters generiske strategier.
Indhold
1) karakteriser kort virksomheden lagkagehuset
2) analyser lagkagehusets omverdensforhold
3) analyser konkurrencesituationen for lagkagehuset
4) diskuter lagkagehusets konkurrencestrategi og vækststrategi
Uddrag
Opgave 1: Karakteriser kort virksomheden Lagkagehuset
Højkvalitetsbageriet Lagkagehuset er en produktionsvirksomhed hvis vision er at revolutionerer oplevelsen af brød gennem deres unikke koncept og deres eksklusive udtryk. Den danske virksomhed blev stiftet i 2008 på baggrund af en fusionering af 2 bagerier. Lagkagehuset ejes af henholdsvis FSN Capital og de oprindelige ejere Ole Kristoffersen og Steen Skallebæk. FSN Capital ejer i forbindelse med virksomhedens indskudte kapital godt 2/3 af Lagekagehuset, hvor de oprindelige ejere af bagerierne – Ole og Steen, står få den resterende 1/3. Virksomheden er landsdækkende med koncentration i Københavnsområdet og generelt de større danske byer. Kædens størrelse har fra årene 2011 til 2013 oplevet en kæmpe stigning – antallet af medarbejder er nærmest fordoblet i forbindelse med de mange nyoprettede fysiske butikker. Udvidelsen har medført en generelt positiv økonomisk udvikling. Både resultat af primær drift samt årets resultat har været stigende siden 2010 og ligger på nuværende tidspunkt på et yderst tilfredsstillende niveau. Med henblik på at specificerer virksomhedens image hos kunden har jeg valgt at udarbejde nedenstående marketingmix (de 4 p'er).
Produkt:
Det primære produkt, som Lagkagehuset sælger er brød og kager, dertil består virksomhedens sortiment af... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind