Lagkagehuset | Afsætning A

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 8
  • 3009
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Lagkagehuset | Afsætning A

Opgaven fokuserer på Lagkagehuset og deres vej ud på det internationale marked.

Opgaveformulering
1. Lagkagehuset ønsker at ekspandere internationalt. Giv et begrundet forslag til gennemførelsen.
2. Analysér lagkagehusets distribution nationalt og international.
3. Diskutér hvordan lagkagehuset skal lave promotion på det internationale marked. (forslag til en reklamekampagne)

Opgaven er skrevet i 2015.

Studienets kommentar

Velbegrundet opgave med mange gode informationer omkring Lagkagehuset.

Uddrag

2. Analysér lagkagehusets distribution nationalt og international.
Først kan man gøre rede for distributionskanalen for Lagkagehusets produkter. Størstedelen af Lagkagehuset bliver produceret i deres butikker og så solgt direkte til kunden, distributionskanalen starter altså med at Lagkagehuset er producent, de sælger det så videre til kunderne, forbrugerne. Udover at deres produkter bliver produceret i de enkelte butikker, har Lagkagehuset også 6 engrosbagerier, hvor der bliver prouceret produkter i store mængder, og efterfølgende bragt ud til butikkerne. Lagkagehuset har dog også et samarbejde med nemlig.com, det fungerer på den måde at nemlig.com modtager bestillinger fra kunder, nemlig.com rapporterer derefter tilbage til Lagkagehuset hvilke produkter der skal bages. Produkterne er så klar til distribution. De bliver leveret til... Køb adgang for at læse mere

Lagkagehuset | Afsætning A

[1]
Bedømmelser
  • 22-04-2016
    Der er enkelte stavefejl