Kommunikationsprodukter | Rapport | Kommunikation/It C

  • HTX 1. år
  • Kommunikation/It C
  • 10
  • 9
  • 2834
  • PDF

Kommunikationsprodukter | Rapport | Kommunikation/It C

Afsluttende rapport lavet i Kommunikation/It c om Nygart privathospital og 2 kommunikationsprodukter fra klinikken.

Lærers kommentar

Flot og gennemarbejdet opgave, som tydeligt viser at der er styr på teorien.

Indhold

- Valg af case
- Kommunikationsmodellen
- Minerva modellen
- AIDA modellen
- Marslow's behovspyramide
- "Det visuelle" (herunder valg af farve, skrifttype, skriftstørrelse, placering osv)
- Lovgivning
- Vurdering af produkt
- Perspektivering
- Processen
Kilder

Uddrag

Vi har valgt at finde vores egen case. Vi valgte at lave to kommunikationsprodukter fra Nygart privatklinik. Vi ser casen som udfordrende, da det i dag er mennesker fra vidt forskellige segmenter, alder, køn og overbevisninger, der får foretaget plastikkirurgiske operationer og andre kosmetiske behandlinger.
Nygart er kendt for deres gode resultater og glade kunder. De er også kendt for deres opsigtsvækkende reklame med bryster på busserne, hvilke de har fået en del kritik for, men også meget medieomtale som har gavnet deres virksomhed. Deres omsætninger er de sidste par år, hvert år steget med 49-50 %.

Nygart privathospital ligger meget vægt på trygge omgivelser, høj faglighed og tilfredse klienter.
De benytter sig af sikker teknologi og nyeste behandlingsmetoder.
Nygart privathospital har 3 klinikker, beliggende i København, Lyngby og Århus.
Vi har valgt at lave to kommunikationsprodukter, henvendt hver i sær til mænd og kvinder.
Vores første kommunikations produkt er henvendt til mænd. I dag er stort set alle reklamer omkring plastikkirurgi og diverse skønheds produkter henvendt til kvinder, men et stigende antal mænd får foretaget plastikkirurgiske operationer og andre kosmetiske behandlinger. Mænd står for ca. 20 % af plastikoperationer, og de sidst ca. 80 % er kvinder. Behandlinger kan være botox, hår transplantation, øjenlågskirurgi, brystreduktion, fjernelse af løs hud osv.
Vi har sat casen op på den moderne kommunikationsmodel:
... Køb adgang for at læse mere

Kommunikationsprodukter | Rapport | Kommunikation/It C

[1]
Bedømmelser
  • 18-06-2016
    Meget flot, og meget inspirerende