Stort projekt om Kohberg i Afsætning
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 10
- 20
- 5169
Stort projekt om Kohberg i Afsætning
Projekt på 20 sider om Kohberg.
Opgaven vil indledes med en karakteristik af virksomheden Kohberg, hvor der herunder vil blive redegjort for virksomhedens interne samt eksterne situation. Dernæst vil der blive foretaget en segmenterings- og købsadfærdsanalyse. Der vil derudover forefinde en analyse af virksomhedens marketingsmix, hvor der herunder vurderes hvorvidt disse førnævnte parametre stemmer overens.
Afslutningsvis vurderes virksomhedens strategiske muligheder i fremtiden.
Opgaven er skrevet i 2012.
Lærers kommentar
En faglig god og gennemarbejdet opgave. Der er lidt frijusteringer i segmenteringsprocessen - kom du egentlig ikke selv frem til at segmentering ikke er løsningen.
Elevens kommentar
Segmenteringsanalysen.
At huske at skrive hvorfor man anvender værdikæden, SWOT-opstillingen og huske generelt en bedre metode.
Studienets kommentar
Der er en del sproglige fejl i opgaven, men indholdet og opbygningen er anvendeligt til inspiration.
Indhold
Indledning: 2
Metode: 2
Teori for opgaven: 3
Opgavebesvarelsen: 4
Virksomhedskarakteristik: 4
Omverdensmodel: 4
Værdikæden: 6
Produktudvikling 6
Produktion 6
Marketing: 6
Salg og service: 7
SWOT-opstilling: 8
Segmenteringsanalyse: 8
Købsadfærdsanalyse: 10
Marketingmix: 11
De 4 P'ers sammensætning: 14
Strategiske fremtidsmuligheder: 14
Konklusion: 16
Litteraturliste: 17
Bilag: 19
Uddrag
I opgaven vil der forefinde en virksomhedskarakteristik for virksomheden Kohberg Bakery Group A/S. Derudover vil der blive redgjort for virksomhedens interne og eksterne situation, hvor omverdensmodellen samt værdikæden for virksomheden vil blive redegjort. Ud fra værdikæden vil der opsamlingsvis blive redegjort for virksomhedens konkurrencemæssige fordele samt kernekompetencer. Derudover vil redegørelsen blive opsamlet i en SWOT-opstilling. Under analysedelen i rapporten, vil virksomhedens segmentering blive analyseret. Der vil herunder blive opstillet tabeller for de forskellige segmenter, med henblik på at gøre SMOK analysen mere overskuelig. Samtidig vil der blive foretaget en købsadfærdsanalyse, hvor der vil blive analyseret hvordan netop Kohbergs forbrugeres købsadfærd ser ud. Dernæst vil der yderligere være en analyse af virksomhedens marketingmix. Denne vil dernæst vurderes, hvor der her bliver vurderet hvorvidt de 4 P'er stemmer overens ud fra analysen. Som sidste led i rapporten vil der vurderes virksomhedens strategiske muligheder i fremtiden på baggrund af ovenstående redegørelser samt analyser. Der vil herunder kort fremhæves virksomhedens vækststrategi. Opgaven vil rundes af med en konklusion, som har til formål at samle op på opgaven.
Metode:
Til udarbejdelsen af opgaven er indhentet sekundære data i form af eksterne kilder, som primært er fundet ved hurtigsøgning. Herunder er søgetermerne blevet anvendt på blandt andet informedia samt børsen. Dette er benyttet, for at anvende pålidelige kilder til opgaven. Disse sekundære data består primært af kvalitative kilder. Det har været hensigten at benytte field research, hvor der blandt andet er sendt forespørgsler i form af E-mails og kundeservicen på virksomhedens egen hjemmeside... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind