Karakteristik af Lindberg A/S | Erhvervsøkonomi C

  • STX 3.g
  • Erhvervsøkonomi C
  • Godkendt
  • 1
  • 598
  • PDF

Karakteristik af Lindberg A/S | Erhvervsøkonomi C

Her finder du en analyse og karakteristik af virksomheden Lindberg A/S, som ser nærmere på virksomhedsformen og strategierne, som virksomheden benytter til at udvikle deres firma på et allerede overfyldt marked. Opgaven afsluttes med en SWOT-analyse af Lindberg A/S.

Lærers kommentar

Rigtig god, men gerne lidt fokus på værdikæden næste gang.

Indhold

1. Karakteristik af Lindberg A/S
2. SWOT-analyse af Lindberg A/S

Uddrag

Karakteristik af Lindberg A/S

Lindberg A/S er et aktieselskab der fokuserer på at skabe eksklusive briller til pengestærke forbrugere. Firmaet har hovedkontor i Århus-forstaden Åbyhøj, men har outsourcet opgaver som polering, farvning, samling og justering til en fabrik i Filippinerne.

Firmaet Lindberg følger konkurrencestrategien kendt som differentiering. Dette betyder at de går efter at skabe noget unikt. I Lindbergs' tilfælde er dette lig med designer stel som ikke er tilgængelige for den almindelige forbruger. Fordelene ved denne strategi er at de kan sætte kvalitet i fokus og at deres produkt er mindre prisfølsomt en mulige konkurrenters. Derudover har Lindberg et system hvor man kan få sine briller ”skræddersyet”, hvilket skaber et eksklusivt marked, hvor Lindberg er den eneste producent. Dette udnytter Lindberg. Ved at skabe dette monopol på ... Køb adgang for at læse mere

Karakteristik af Lindberg A/S | Erhvervsøkonomi C

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.