Kähler Keramik Afsætning
- HHX 2. år
- Afsætning B
- 12
- 14
- 5765
Kähler Keramik Afsætning
Besvarer case i afsætning om Kähler Keramik og de 4 delspørgsmål fra Systimes Toolbox.
1. Definer det marked, som Kähler befinder sig på. Segmenter markedet og bestem Kählers målgruppe.
2. Analyser købsadfærden ved køb af en keramikvase.
3. Diskuter Kählers muligheder for at skabe fortsat vækst.
4. Diskuter Kählers marketingmix – herunder især Kählers valg af distributionsstrategi.
Kort om Kähler Keramik
Virksomheden Kähler Keramik gik konkurs i 2008. Navnet Kähler blev overtaget af arkitekt Frantz Longhi. I 2009 åbnede konceptbutik i Århus. Kähler Keramik sælges nu i 26 lande og på virksomhedens hjemmeside www.kählerdesign.com.
Lærers kommentar
Lærers kommentarer er i dokumentet.
En besvarelse af de sjældne på det her niveau
Jeg er dybt imponeret
Bliv ved med det, så skal det nok gå!!!
Karakter 12
Uddrag
Marked
I og med, at virksomheden sælger selvproducerede produkter til detaillister, som derefter sælger dem til den endelig forbruger, må denne virksomhed hovedsageligt handle på det industrielle marked. Det vil sige, at virksomheden primært sælger på business to business markedet for færdigproducerede keramiske varegrupper.
Dog kan man via også via den centrale hjemmeside købe produkterne direkte, dvs. at virksomheden også beskæftiger sig på konsumentmarkedet.
Segmentering af markedet
Virksomheden sælger primært deres varer på business to business markedet, da de er producenter af deres keramiske varesortiment. Men det er selvfølgelig ikke alle virksomheder som er interessante samarbejdspartnere for Kähler, da virksomheder som f.eks. Ford eller Hvidtved Larsen (der er producent af slamsugere) formentlig ikke vil efterspørge Kählers produkter i synderlig grad... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind