Jysk i Kina - Opgave i Afsætning B

  • HHX 1. år
  • Afsætning B
  • 10
  • 8
  • 2139
  • PDF

Jysk i Kina - Opgave i Afsætning B

Besvarelse af opgaven Jysk i Kina i Afsætning B

Opgaven kommer bl.a. ind på hvilken markedsføring Jysk fokuserer på, hvilken ideformulering de arbejder med, samt hvad der generelt er formålet med en virksomheds ide.

Herudover indgår der redegørelser for formålet med en SWOT analyse, og for opgaverne på de forskellige styringsniveauer i forbindelse med Jysk's beslutning om at etablere sig i Kina, og en række andre besvarelser.

Indhold

DEL 1
Forklar hvilke(t) koncept(er) Jysk bygger sin markedsføring på.
Forklar med dine egne ord hvad der er formålet med en virksomheds ide.
Find ideformuleringen for Jysk, og diskuter hvorvidt Jysk's ide opfylder kravene til en god
ideformulering.

DEL 2
Redegør for opgaverne på de forskellige styringsniveauer i forbindelse med Jysk's beslutning om
at etablere sig i det kinesiske marked og dermed åbningen af den første Jysk butik i Kina.
Beskriv de eksterne efterspørgselsdeterminanter og redegør for deres betydning i forbindelse
med Jysk's etablering i Kina.

DEL 3
Redegør for formålet med en SWOT analyse og udarbejd en SWOT analyse for Jysk
Diskuter hvilke udfordringer der er knyttet til Jysk's beslutning om at satse milliarder på
etablering i Kina.
På baggrund af SWOT analysen i spm. 6 og diskussionen i spm. 7 udarbejdes en TOWS analyse
for etablering af den første Jysk butik i Kina.
Find informationer på nettet om Jysk i Kina og beskriv din søgestrategi.
På basis af informationerne du har fundet frem til spm. 9 bedes du give en kort status på,
hvordan det går med etableringen i Kina samt jysk's forventninger i forhold til fortsat
ekspansion i det kinesiske marked.

Uddrag

Jysk bygger deres markedsføringskoncept på salgskonceptet. Salgskonceptet har som mål at skabe overskud, gennem et stort salgsvolumen. Når man anvender salgskonceptet, er det vigtigt at have en god markedsføring.

Markedsføringen tager udgangspunkt i de produkter Jysk allerede har produceret, derfor er det nødvendigt med en aggressiv reklame og salgsindsats. Når man bruger salgskonceptet, skal man overtale kunderne til at købe virksomhedens produkter, gennem gode tilbud, forretningskonkurrencer eller reklamer i TV og magasiner eller som noget forholdsvis nyt som at reklamere på internettet.

Man ser tit jysk reklamere i fjernsynet og i magasiner, hvilket også viser, at de benytter salgskonceptet, da markedsføringen er meget kraftig... Køb adgang for at læse mere

Jysk i Kina - Opgave i Afsætning B

[8]
Bedømmelser
  • 29-03-2014
    denne opgave hjalp mig bedre igennem med nogle af de svære ting at lave fra afsætning.
  • 12-12-2012
    Givet af Folkeskoleelev i 9. klasse
    Rigtig god opgave! mange fine detaljer og flot sat op!
  • 29-05-2015
    Givet af HHX-elev på 1. år
    God opgave som man kan bruge
  • 01-05-2014
    gooooooooooooooooooooooooooooooooood