Is-markedet i Danmark | Afsætning
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 7
- 7
- 2172
Brancheanalyse: Is-markedet i Danmark | Afsætning
Opgaven indeholder en kort beskrivelse samt analyse af det danske is-marked. Derudover konkurrenceformen på markedet, og hvilket vækststrategier for følgende producenter: Frisko, Polar is, Hjem-is og Paradis.
Sidst i opgaven defineres henholdsvis vinder og taber på markedet med henblik på fremtidige udfordringer.
Trojka - Afsætning A Bind 1.
Studienets kommentar
Der mangler generelt dokumentation for påstande.
Indhold
Kort om is branchen .3
Konkurrenceformen på det danske is-marked .3-4
Konkurrencestrategi af de 4 is-producenter 4-5
Vækststrategi af de 4 is-producenter 6-7
Brancheanalyse for is-branchen 7-9
Vinder/taber på det danske is-marked 9-10
Uddrag
Opgave 1
Der er enorm snæver konkurrence blandt producenterne af is. De 4 største her i Danmark er: Polar, Frisko (Unilever), Hjem-is (Nestlé) og paradis. De 4 is producenter har en markedsandel på over 90 %, så det er altså primært dem som ejer markedet for is i Danmark. Det er altså de 4, som styrer markedet. Der findes nogle små is producenter, men de kan slet ikke måle sig med de 4 her.
Is er selvfølgelig meget præget af årstiderne her i Danmark. Der bliver ikke solgt særligt mange is om efteråret og vinteren. Det er primært sommeren og lidt foråret, hvor det gælder om for de 4 producenter at sælge is. De har primært kun et halvt år, hvor de kan afsætte deres produkt. Så der opstår selvfølgelig en kæmpe konkurrence der... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind