Inkrementalt spil | Programmering C

  • HTX 3. år
  • Programmering C
  • 12
  • 27
  • 1803
  • PDF

Inkrementalt spil | Programmering C

Rapport til eksamensprojekt i programmering om et inkrementalt spil. Fokus er på forskellige quest typer og spillet er programmeret i Python og Qt.

Indhold

Quest Typer
Synopsis
Indholdsfortegnelse
Hjælp til læsning af rapport
Problemformulering
Kravspecifikationer
Teori
- Variabler
- - Integer
- - List
- - String
- - Boolean
Statements
- - If
- - For­løkker
- - While­løkker
- Operatører
- Funktioner
- Klasser
- Objektorienteret
- Biblioteker
- Qt
- - Wrappers og PyQt
- Multi­trådning
Design af brugergrænseflade
Programmeringssprog
Flowchart
Implementering
Test af programmet
Konklusion
Litteraturliste
Bilag
- Vores fulde kode

Uddrag

I denne rapport vil vi lave et inkrementalt spil, altså en spil hvor formålet er at tjene penge ved at repetere den samme handling. Det er vores mål at konstruerede et solidt skelet til sådan et spil, sådan at man nemt i fremtiden ville kunne udvikle yderligere tilføjelser som: flere funktioner, sjov grafik, lydeffekter.

Vi har tænkt os at lave spillet i programmeringssproget Python og brugergrænsefladen i Qt, med et wrapper til Python, altså så koden kan blive skrevet i Python. Vi har tænkt os at kode spillet henholdsvis objektorienteret og lave det multi­trådet sådan så vi kan udføre flere operationer samtidig, uden at spillet fryser.

Spillet virker og kan rent faktisk spilles, men alle de ønskede funktioner vil ville have er dog ikke en del af spillet. Hele skelettet på plads, og få af de videreudviklinger som vi havde tænkt os er også en del af spillet... Køb adgang for at læse mere

Inkrementalt spil | Programmering C

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.